Gå til innhold
Arkivverket

[#69602] Anna Dorthea Lindblad 1894


Gjest Birgith Andreassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Birgith Andreassen

Jeg søker etterkommere, eller noen som kjente til Anna Lindblad. Hun fikk som ugift en datter, Karen Mathilde i 1914 i Kristiansund. Kjenner noen til om Anna giftet seg og fikk flere barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Det finnes en Anna Lindblad f 1893 gravlagt på Gamle Aker kirkegård i Oslo. Eller fortsatte hun å bo i Kr.sund? Hvor var hun født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

En Anna Lindblad f.20/5 1893 død 1/12 1962, ble bgr.21/5 1970 på Gml. Aker krk.grd., Gml. Aker krk., Oslo. Fra Dis Gravminner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

KristianiaCarl Lindblad m b hf g bødkersvend 1862 t n s 220542 Inger Lindblad k b hm g Hustru 1861 Kongsvinger n s 220543 Dagmar Lindblad k b d ug Datter 1887 t n s 220544 Arthur Lindblad m b s ug Søn 1888 t n s 220545 Anna Lindblad k b d ug Datter 1893 t n s 220546 Eivind Lindblad m b s ug Søn 1896 t n s 220547 Edle Lindblad k b d ug Datter 1898 t n s 220548 !! Lindblad* m b s ug Søn 30.10.1900 t n s udøbt Gut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Det kan jo ikke være så mange Anna Lindblad,så hun er vel trolig født i 1893 da, selv om det sto 1894 ved datterens dåp. Jeg er framdeles spent på om noen kan finne ut om hun giftet seg og fikk flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Da jeg gikk inn på 1900-tellingen fra Kristiania og trykket på 'lyspæra' bak vesle Annas navn, fant jeg at den voksne Anna som 18.åring i 1912 dro til Washington for å søke arbeid. Hun kom tydeligvis raskt hjem igjen ettersom datteren ble født i Kristiansund to år etter. I emigrasjonslisten står det forøvrig at hun (Anna) ble født i 1894. Er det likevel to ved samme navn da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Anna Lindblad født 20/5 1893, død 1962, og som finnes i Tøyengt.36 i 1900 heter Anna Lovise Lindblad. Fant dåpen hennes i Grønland menighet. Så da finnes det altså 2 Anna Lindblad, og hun vi har funnet noe om kan avskrives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Spørs om ikke dette er dåpen hennes. Hun står oppført som Hanna Dorthea, men som du ser så er det skrevet en ring rundt navnet. Jeg vet ikke hvorfor. Nr.69 Lenke Skal se om jeg kan finne konf. hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

For å gjøre forvirringen komplett, så heter denne siste for Lindeblad, altså med en e inni. I datterens dåp og konfirmasjon heter hun Lindblad. SUKK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Hvis en ser på Karen M sin konfirmasjon, ser en navnet Dorthea, likeens ved dåpen. Så det er nok rett dame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Mener du at denne Anna er Hannas mor? Hanna er jo bare 21 år når denne eventuelle moren dør og det jeg lurer på er jo om Hanna giftet seg etter 1914 og om hun fikk flere barn enn Karen... Man må kanskje lete under viede i Kristiansund???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Ja, dette er nok lillebroren. Om jeg ikke finner annet, så får jeg vel lete opp hans etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Flott Bjørg at du fant konfirmasjonen da det jo står noen interessante opplysninger der om foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Jeg har nok mista tråden, tror jeg.Er det opplysninger om Hannas foreldre du mener, Berit? Jeg er så redd for at folk skal bruke sin dyrebare tid på noe jeg slett ikke lurer på. Det er FRAMOVER i tid jeg undrer,-fikk Hanna mann og barn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Leiter framover i døpte, og eneste funn jeg har gjort til nå, er noe som ser ut som datter av Annas bror Karl. Tror det står Lind.... kanskje Lindblad? Ser dårlig ut med andre funn. nr 93. Kan Anna ha flyttet?Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=17152&idx_id=17152&uid=ny&idx_side=-93>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.