Gå til innhold
Arkivverket

[#69604] Hagobine Thane,7år i Ft.1865 på Hægdehougveien Pleiestiftelse.


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Her finner vi Hagobine. LenkeKan noen med kjennskap til denne stiftelse eller vilken kirke hun ev. døpt i, fortelle meg hvem hennes foreldre er. Spesielt hennes FAR.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har raskt sjekket Trefoldighetskrk.1858-59 uten å finne dåpen, og Rikshosp. 1857-59 også uten å finne fødselen.I 1865 finnes den en H. Thane på Ø.Toten. Han er boktrykker og f. i Kristiania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Berit, og god vår.Halvor Rasmus Thane f. 1817 kjenner jeg til, men ikke hans foreldre heller. Men han er ut ifra mine kjenn-skaper gift med en dansk pike og ble gift i Assens,Odense den 17.okt.1850. Min sambos slekt kommer fra Bogense 3 mil fra Odense.Så det er hennes familie jeg her sysler litt med å samle.Han har også holdt til i Christiansand, som redaktør og var vell kjent med familien til min sambo da hennes tippoldefar ble gift med en fruentimmer derfra. Han døde foresten ensom på Skredderbakken på Østre Toten i 1872. Det er litt vanskelig for oss som ikke er kjent i Oslo med alle kirkesognene.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg finner ikke Hagobine i 1875 eller 1900. I 1865 står det at pleiestiftelsen tilhørte Trefoldighets menighet. Hun er kanskje død eller flyttet (ut av landet?). Hun kan jo også være født og evt. konfirmert i en helt annen kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den Bogtrykker Thrane som er nevnt her er ført som gift mann, død Ø.Toten 1872, se nr. 19 i kirkeboka her: LenkeHvem kona var og om de hadde en datter Hagobine, vet jeg ikke.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hallo Berit og Gunn. Berit; Jeg får leite i alle kirkene i Oslo da. Det er jo primært hennes Foreldre som jeg er ute etter for om mulig fastslå et slektskap med min samboer.Har vel mere tro på at hun er død kanskje.Gunn; Boktrykker Thane (Halvor Rasmus) ble gift med Frederikke Lovise Wedoe. Se innlegg 3, men jeg vet at han hadde barn i Fredrikshald (Halden). Barnet er Albert Emil f. 16.aug. 1843.Senere student i Christiania 1865. Han er oppført også i Fredrikshald samme år. Dette er også en interesang person som ikke er å finne senere.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Iflg. Norske studenter ved Christiania Universitet, utgitt 1893 var A.E.Thane født 1843 og død 1891. Han var politifuldmægtig i Christiania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Tja, da lurer jeg på om dette er studentsønnen her hos mor i Fredrikshald i 1865? LenkeRiktignok er etternavnet litt merkelig skrevet men skulle tro det likevel er samme som den Carsten nevner f. 1843, død 1891, politifuldmægtig i Christiania.Mulig han er reigistret i 1875-telling?Skal lete litt etter ekteskapet med Frederikke Louise Wedoe?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg den uægte sønnen, Albert Emils dåp i alle fall: Se 1844 f. 16 aug 1843. dåp 3. LenkeDet var rett ung student i Fredrikshald ført hos moren i 1865.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ser at jeg nå i farten har kalt faderen med etternavn THRANE og ikke THANE, beklager lesefeil, og da passer etternavn også i 1865-tellingen !Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, da fant jeg også vielsen der: LenkeKan hende det går også med foreldresøk for å finne barn i ekteskapet?:-) Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Carsten og Gunn.Takk for opplysningene. Står det noe om Albert var gift?Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Finner ingen Hagobine i KB for Oslo Den nærmeste er en Volfine Jacobine f.26 juni 1859 Far:Carl Gustav Thrane Mor:Lovise Fredrikke Andersdatter Moren dør 9 desember 1859Kan noe være feiltydet vedr.navn når FT 1865 ble skrevet av ? Mulig originaltell.må sjekkes,den er vel på rullefilm ved Statsarkivet i Trondhjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det finnes en Carl Gustav Thane nevnt født her? LenkeSolveigs forslag kan være en løsning . Her dør jo mor samme år som datteren ble født, det kan være forklaringen på Pleiestiftelsen. Navnet Hagobine kan lett forveksles med Jacobine i en folketelling?Kirkebøkene bør nok studeres her.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Glemte KB Fant det i Grønland f.1859 side 65 nr 546 Døde Grønland 1859 side 409 nr 548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.