Gå til innhold
Arkivverket

[#69610] Adelone Olsdtr f.1803 noen som kan hjelpe.


Gjest Eva Høiberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Høiberg

Hun blegift med Ola Isakson, som var født på Nyre,Voss 1799, døde 1879 ,på Brekke,Strandebarm.Det jeg søker er Adelones foreldre.Mvh Eva høiberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Og hennes mor var Cecilia Nielsdatter. Abelone ble døpt 17 Desember 1803. Mvh.Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, da har du alt fått svar! Jeg legger til kirkeboka med dødsfallet til Ola Isacksen her Brække, Strandebarm: LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dåpen til Abelones mor - Cecilie Nilsdatter, 24.3.1777, far Nils Sjursen og hans første kone Abelone Olsdatter (!) - Hordaland fylke, Strandebarm i Strandebarm, Ministerialbok nr. A 3 /1 (1750-1787), Fødte og døpte 1777, side 120. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11679&idx_id=11679&uid=ny&idx_side=-50>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Kan ellers gjøre oppmerksom på at da det er ført 10 år feil på Ole Isaksen ved hans vielse i 1827, han var nemlig bare 16 år, så er det også blitt feil i Strandebarm bygdebok (15).Ole Isakssen ble født i 1811 på bruk 2 på Nyre, Vangs herred, Voss. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11770&idx_id=11770&uid=ny&idx_side=-4>Lenke Permanent bildelenke: Lenke8. juli 1827, 16,5 år gml, blir han konf Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ta en titt på denne kilden, Arnfrid? Lenke (Bergen)&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Kirkeboka for Voss fant jeg svært vanskelig å lese, men det ser ut til at det er født en sønn med det navnet omkring 1800? Kan det tenkes at paret får to sønner , Ola og Ole med 10 års mellomrom?Litt merkelig, men håper en bedre leser av kirkebøkene enn jeg, kan finne svaret.:-) Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg omsider Ole f. 1801 av samme foreldrepar: Se v. s 3 dåp nedenfra: LenkeSønn Ole , foreldre Isach Olsen, og Ascher Olsdtr, Voss mini.Om han vokser opp så kan det jo passe, men det er vel litt uvanlig å kalle en ny sønn samme navn?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Nei, både Isak og Asgjerds fedre het Ole, så det var helt normalt.Men, Vossaboki har tydelig ikke fått han med seg.Beklager forvirringen.A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eva høiberg

Hei Arnfrid.De opplysningenejeg har om Ole Isakson ,er at han er født 1799,foreldre er ola Larsson f.1775 og Sisilie Larsson f.1777.Kirkebøkene fra Voss ja fant jeg og vanskelig å lese.Men takk alle som hjelper meg med dette.Mvh Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, det blir nesten som historien om Ola Ola ( som ble kalt opp etter begge bestefedrene:-)Ikke rart du lurte på dette, Arnfrid!Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.