Gå til innhold
Arkivverket

[#69611] Dødsfall i Bergen 1898


Gjest Dag Solberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag Solberg

Thomasine Thorstensen, født Larsdatter 1824 døde 30 april 1898 (nevnt i St. Jørgens sokn.) Hennes adresse var da Enke-fattighuset. Finnes det opplysninger om pårørende etter henne? Med vennlig hilsen Dag Solberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dessverre! Her fant jeg ikke noe verken i Bergen skifteretts protokoll eller i Midhordland (med Årstad sokn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Solberg

Ja-ja. Jeg vet at hun hadde 2 barn etter seg herav en datter som bodde i Bergen. Jeg fant ikke Thomasine i databasen for gravlagte i Bergen 1881-1911. Derimot fant jeg henne i skannede kirkebøker klokkerbok A 10 for St. Jørgen side 83 1898(nr. 13 der). Jeg har også tidligere sett at døde i Bergen ikke er registrert i de søkbare databasene men er å finne hvis man tar seg tid og leter i de skannede kirkebøker. Mitt spørsmål er derfor: Gjelder dette for spesielle tilfeller eller er det bare tilfeldige uteglemte ved registreringen? Med vennlig hilsen Dag Solberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Riise

Om du trykker på knappen for Dokumentasjon når du står inne i databasen, så får du opp ei liste over kva for kyrkjer som er med i denne databasen. - St. Jørgen er ikkje blant desse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Solberg

Mange takk for den oppklaringen. Jeg har nok enda mye å lære skjønner jeg. Med vennlig hilsen Dag Solberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.