Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest inger olsen

[#69614] Hjelp til tyding av kirkebokside

Recommended Posts

Guest Odd Lange

Det er tydligere i klokkerboka Lenke Mvh Odd

Guest inger olsen

Takk. Det ser ut som det står mer i ministerialboken enn i klokkerboken. Om det er mulig, skulle jeg gjerne visst hva presten skrev også. Det ser ut for meg at begge foreldrene var gift, men ikke med hverandre.Ove Julius dør senere det året (nr. 37). Hva står under dødsårsak? Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5591&idx_id=5591&uid=ny&idx_side=-455>Lenke Permanent bildelenke:

Guest Gunnar Sigdestad

Hei Inger!Ministerialboka:gift Kone [...]kone Selveierdatter Rise Marie Olsdatter Lørdalseie[?], fd 1847 og gift Mand Møller ved Vittingfos [...] [...] Hakon HansenAnm: Barnemoderens Opgivende: Hun har, nu gift Kone, faaet et Barn før med en Ungkarl (see Copibogen No. 21 1870; et med sin Mand den 29. Oct. 1872.

Guest Gunnar Sigdestad

Oves dødsårsak: Opkastelse og Diarhoe.

Guest inger olsen

Tusen takk for hjelpen! :)

Guest Tore S. Falch

Moren er gift kone Rise Marie Olsdatter Lørdalseie, født 1847. Hva som står etter ''gift Kone'', klarer jeg ikke å tyde. Faren er ''gift Mand, Møller ved Vittingfos'' Hakon Hansen. Også foran hans navn står det noe som er vanskelig å tyde.I anmerkningsrubrikken ute i høyre marg leser jeg ''Barnemoderens Opgivende; Hun har som gift Kone havt et Barn før med en Ungkarl (see kopibogen N. 21 1870; et med sin Mand den 29 Oct 1872''.Ove Julius' dødsårsak er ''Opkastelse og Diarhæe'' (- et lite forbehold om det siste ordet).Her er barnet hun får med sin mann i 1872 - Lenke - se nr.49 Hanne Maria.

Guest inger olsen

Takk skal du ha, Tore! Jeg har funnet barnet som er født i 1870, og det som er født i 1872.Igjen mange takk!

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.