Gå til innhold
Arkivverket

[#69614] Hjelp til tyding av kirkebokside


Gjest inger olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest inger olsen

Takk. Det ser ut som det står mer i ministerialboken enn i klokkerboken. Om det er mulig, skulle jeg gjerne visst hva presten skrev også. Det ser ut for meg at begge foreldrene var gift, men ikke med hverandre.Ove Julius dør senere det året (nr. 37). Hva står under dødsårsak? Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5591&idx_id=5591&uid=ny&idx_side=-455>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Inger!Ministerialboka:gift Kone [...]kone Selveierdatter Rise Marie Olsdatter Lørdalseie[?], fd 1847 og gift Mand Møller ved Vittingfos [...] [...] Hakon HansenAnm: Barnemoderens Opgivende: Hun har, nu gift Kone, faaet et Barn før med en Ungkarl (see Copibogen No. 21 1870; et med sin Mand den 29. Oct. 1872.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Moren er gift kone Rise Marie Olsdatter Lørdalseie, født 1847. Hva som står etter ''gift Kone'', klarer jeg ikke å tyde. Faren er ''gift Mand, Møller ved Vittingfos'' Hakon Hansen. Også foran hans navn står det noe som er vanskelig å tyde.I anmerkningsrubrikken ute i høyre marg leser jeg ''Barnemoderens Opgivende; Hun har som gift Kone havt et Barn før med en Ungkarl (see kopibogen N. 21 1870; et med sin Mand den 29 Oct 1872''.Ove Julius' dødsårsak er ''Opkastelse og Diarhæe'' (- et lite forbehold om det siste ordet).Her er barnet hun får med sin mann i 1872 - Lenke - se nr.49 Hanne Maria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger olsen

Takk skal du ha, Tore! Jeg har funnet barnet som er født i 1870, og det som er født i 1872.Igjen mange takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.