Gå til innhold
Arkivverket

[#69617] Reiste Johan Gustav Jonasson tilbake til Sverige eller Amerika?


Gjest Solveig Kristine Westgård
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Kristine Westgård

Han var født i Sverige i 1842, gift i Kongsberg i 1867 med Ingeborg Kristine Nilsdatter. De fikk 9 barn, 8 gutter og 1 jente. I 1901 bor de i Bamble/Telemark, han var gruvearbeider. Flere av barna bodde på Skotfoss.Etter 1901 kan vi ikke finne hvor det ble av de 2. Har fått hjelp fra Bamble og Solum menighetskontor for å se hvor de var gravlagt, men kunne ikke finne noe der. De er oldforeldra til min mann.Kan de ha flyttet til Sverige eller Amerika?Mvh Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Dette må jo være Johan Gustavs flytting til NorgePost 772677Jonasson, Johan Gustaf Dräng (ogift man)f. 31/12 1842 i Huggenäs, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 30/3 1867 från Lösdrivare, Huggenäs, Värmlands län (Värmland) till Kongsberg, Buskerud fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 160Emibas emigrationsakt: Huggenäs S 1867 001Onormerade namnformer:Destinationsland: NorgeMen, det er jo ikke det du lurer på, for du lurer på om han kan ha flyttet tilbake til Sverige igjen.1900 er siste tilgjengelige folketelling i Sverige, og da var han jo fortsatt i Norge. Så dermed vanskelig i første omgang å finne.Finnes det tilgjengelig utflyttingslister for Bamble for den tiden ? Har du navnene og fødselsdatoer på deres barn ? I såfall går det an å se etter barna i sveriges dødbok, for på den måten å evt finne familien i Sverige, om de da kom dit.Anne Lene Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Kristine Westgård

Hei igjen.Det stemmer at det er den mannen du fant. Alle barna deres giftet seg i Norge og bodde der. Flere av de flyttet til Skotfoss. Johan Gustav og Ingeborg Kristine finner vi ikke spor etter. Hvor ble de av?MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Men om du har navnene og f.dato på barna så hadde det vært fint.Sveriges Dødbok som jeg har gjelder 1947-2003. Johan Gustav og Ingeborg Kristine dør nok før det, men noen av barnas dødsfall kan finnes i dødboken, om de da var i Sverige. Et funn der vil jo gi noe å nøste på, selv om muligheten til å finne mye her sikkert er litt liten.Hilsen Anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Kristine Westgård

Hei Anne Lene.Karl Johan 10-6 1867 i Kongsberg. Nils Martinius 11-8-1869 iKongsberg. Alfred August 5-5-1872 i Kongsberg. Johan Gustav 24-5-1874 i Kongsberg. Olaves 23-5-1876 i Heddal. Anne Marie 6-5-1878 i Heddal. Anton Emil 24-8-1880 i Brevik. Kristian 22-12-1882 i Bamble. Oskar Ludvik 26-7-1885 i Bamble. Adol Vilhelm 1888 i Bamble.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei igjen Solveig. Da var det som jeg ante ingen ting å hente. Fant ingen av dem i Sveriges Dødbok. Sjekket også på emibas, i tilfelle de hadde kommet til Sverige og senere emigrert. Desvere fant jeg ingen der heller. Da har jeg ikke noe gode forslag. Det blir vanskelig så lenge du ikke vet om de dro til Sverige og når/hvor.Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Kristine Westgård

Hei igjen.I 1900 bor de i Bamble, men etter det kan vi ikke finne spor etter de noen sted.MVH Solveig.Tusen takk til deg Anne Lene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.