Gå til innhold
Arkivverket

[#69620] Foreldrene til Gulbrand Thordsen og Marte Olsdatter, gift i Stange 1823


Gjest Grete Botten
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Botten

Marte Maria Gulbrandsdatter ble født i Stange 8. mars 1826 og døpt i Stange kirke 16. april samme år. Hennes foreldre er Gulbrand Thordsen og Marthe Olsdatter, Guthuseie. De ble gift 1823 (par nr 3), han 26 år og hun 37 ½ år.Gulbrand er fra Landstorpen, hun fra Stange. Gulbrand lever i 1865 og bor da alene som enkemann på Vangen ved Tangen i Stange, dør senere 14. jan 1866. Jeg antar at Gulbrand er han som er 4 år i 1801 og som bor med sine foreldre Tor Larsen og Marie Erichsdatter i Land kommune, Oppland. Har jeg antatt riktig? Etternavnet stemmer ikke helt, men det er ingen annen som kan passe. Jeg finner ingen opplysninger om Gulbrands flytting til Stange. Kan noen gi mer opplysninger om Gulbrands slekt?Det er flere aktuelle Marthe Olsdatter i Stange og jeg er usikker på hvem er den rette. Er det noen som kan hjelpe meg med hvem er den rette Marthe Olsdatter og finne mer opplysninger om hennes slekt?Med hilsen Grete Botten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Botten

Takk for hjelp. Da vet jeg at det var den rette Gulbrand jeg hadde. Fins det informasjon om hans foreldre? Har noen informasjon om Marthe Olsdatter? Har sett i Stangeboka på en del som kunne være aktuelle ut fra FT 1801, og det utelukker de aller fleste ut fra deres ekteskap. Kanskje er hun ikke født i Stange? Kan noen hjelpe. Grete Botten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.