Gå til innhold
Arkivverket

[#69625] Hjelp til å finne anene til Pernille J Jonasdatter f Tangstad 1786


Gjest Asle E Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Asle E Hansen

Hei er det noen som har noen opplysniger om Pernille Johanna Jonasdatters aner hun er født på Tangstad i Borge på Vestvågøy ca 1786. Jeg har prøvd å lese i kirkebøkene for Borge men har problemer med å tyde skrifta.Asle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Er det hun vi finner som tjenestepike på Tangstad i 1801? LenkeBlir hun gift? I så fall hvor og når?Er du sikker på at hun ble døpt i Borge? Har gått gjennom 1784/85/86/87 uten å finne henne. Du er og sikker på at hun het Pernille Johanna? jeg kan jo selvsagt ha oversett henne for som du sier, disse kirkebøkene er ikke lette å lese. Det var en ting som jeg syntest var litt rart, det er mange flere kvinner introducert enn barn døpt. De kan jo ha dødd før dåpen selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Nordgård-Hansen

Her er konfirmasjonen hennes, vel? Nest nederst til høyre.LenkeDer er hun 21 år i 1802, så da er hun kanskje født så tidlig som i 1781?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Via Börje Jonssons hjemmeside [url="http://trekilen.com/excel.html>http://trekilen.com/excel.html fant jeg konfirmasjoner for Borge og i excelfilen sortert på fornavn fant jeg Peternille Johanne Jonasdatter konfirmert i Borge i 1802 - 21 år gammel - se nest nederst på høyre side i kirkeboka - Nordland fylke, Borge, Ministerialbok nr. 880A03 (1796-1821), Konfirmerte 1798-1802, side 274-275. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Nordgård-Hansen

Det ser ut til at samme dame er diskutert på DISNorge i februar i fjorLenkeMen, der er ikke bryllupet fra 1818 nevnt, så det er kanskje minst to ulike Perniller i samme alder i Borge på den tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asle E Hansen

Jeg har fått vite at hun var datter til en Jonas Olsen jeg vet ikke om dette stemmer. Hadde vært flott om noen hadde noe info om hennes aner.Asle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.