Gå til innhold
Arkivverket

[#69633] Bergensområdet: Drude Simonsen/Drude Johansen/Drude Evensen, f. 27/5 1894


Gjest Steinar Sandvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Sandvik

Jeg søker etter foreldre, og aner forøvrig, til Drude, som i et slektsregister er oppført med etternavnet Simonsen Drude er oppgitt født i Bergen 27/5 1894. Ca.4 år gammel ble hun 'satt bort' til pleieforeldre på Olenilsøya (ved Reine) i Moskenes kommune. Først i godt voksen alder kom hun i kontakt med noen av familien i Bergen. En hun fikk veldig god kontakt med var halvsøsteren Hjørdis Elisa Jensen (gift Søvik). Hjørdis’ datter, Pernilla f. 04.03.1929, vet ingenting om Drudes far, men forteller at moren het Johanna (vet ikke pikenavn), var fra Bergen, og ble gift med Kristoffer Jensen fra Fana. Drude finnes i folketellingen 1900 for Flakstad kommune, der er etternavnet oppgitt til Evensen. Jeg har ikke funnet henne i kirkebøkene fra Bergen, men hun må jo være døpt i det området ettersom hun var 4 år da hun kom nordover. Et av Drudes barnebarn mener at hun skrev seg for Drude Johansen da hun kom til Horn i Brønnøy. Pleieforeldrene het, ifølge folketellingen, Johannesen. Drude giftet seg 26.11.1920 med Tøger Kristian Aagaard Johansen fra Horn i Brønnøy og bodde på Horn livet ut. Mvh Steinar Sandvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Sandvik

Tusen takk til Carsten Schanche! Dette var til god hjelp. Drudes etterkommere har gitt meg feil årstall for hennes fødsel. Når det gjelder lenken til vielsen til Kristoffer og Johanne så funket den ikke. Feilmelding: 'Denne feilen skyldes normalt at det har gått mer en 30 minutter siden bytte eller oppdatering av siden. Da slettes utvalget ditt som gir deg tilgang til visning. Prøv derfor å lage utvalget ditt på nytt. Feilen kan også skyldes ekstrem serverbelastning, i så fall vent litt og prøv på nytt.' Skulle gjerne hatt tid og sted for vielsen.Mvh Steinar Sandvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.