Gå til innhold
Arkivverket

[#69636] Tyding


Gjest Tom Bjørnrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Bjørnrud

Hei!Jeg trenger hjelp til å tyde linje 52 her LenkeI merknadfeltet står K.B 48/23. Noen som vet hva det betyr?Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Lenkja fungerer for meg. Det står, som Tom skriv, 'K.B. 48/23'. Eg kan ikkje forklare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Bjørnrud

Kan det kanskje være lenke til en annen kirkebok nummer 48 post 23 kanskje??Ser det fremkommer tilsvarende her LenkeSe linje 29....Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Det er vanskelig å komme med forslag til tyding el.lign. når du ikke oppgir hvilken kirkebok/side/hendelse det dreier seg om. Jeg får ikke noen av linkene dine til å virke (har sjekket med andre linker her på DA nå nettopp, og alle de andre kommer fint fram)Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

No fungerer ikkje lenkjene for meg heller ... Men Tom viser til ei kyrkjebok med fødde (døypte) frå 1923, og forkortinga står i merknadsfeltet lengst til høgre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Er det noe lignende som ved nr.4 her Lenke Jeg lurer på om det kan være en henvisning til kirkbok, dåp nr.6, 1923. Lenka viser til et fødselsregister, og det er ikke det samme som kirkeboka. Jeg bare gjetter, for jeg får ikke sjekket det i kirkeboka da den ikke ligger ute på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Bjørnrud

Ja, akkurat de samme kommentarene jeg snakker om.Vet imidlertid ikke hvorfor lenkene mine ikke virker, kopierer de rett inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Bjørnrud

Synd ikke kirkeboka ligger ute.... Men, er det ikke litt spesielt at det kun er noen få som har slike henvisninger til Kirkeboka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Bjørnrud

Kopierer den fra adressefeltet når jeg er inne på den riktige siden i de skannede kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Lenken til Berit (8) virker. Der er det en henvisning ved nr. 4 jenter: jfr. 37/23. Hvis vi blar oss fram til fødte jenter nr. 37 for 1923 i samme fødselsregister, viser det seg at det er samme innførsel der. Mulig det gjelder for det opprinnelige spørsmålet også, forutsatt at det er dette samme fødselsregister vi snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.