Gå til innhold
Arkivverket

[#69653] Valborg Persdotter Oinoinen


Gjest Annika Persson
 Del

Recommended Posts

Gjest Annika Persson

Hej! Finns det någon som vet när och var hon föddes? Vem hennes föräldrar var? I Dalby, Sverige finns hon och hennes man i Fallet. Hon ska vara född 1796 i Norge står det. Hennes man hette Erik Larsson Lauriainen och föddes 1779 i Fryksdalen. De har barnen Brita född 1816 i Norge, Maria född 1818 i Norge och Lars född 1823 i Fallet, Dalby. I husförhörslängden finns även ( på samma ställe)en dräng John Persson född 179? i Norge, och senare en h. i Dalby som hette Karin Persdotter född 1790 i Norge. Det kan kanske vara syskon till Valborg. Kan någon hjälpa mig med familjen? Mvh Annika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det ser ikke ut som om de ble gift i Grue 1818-1823. Heller ingen ting i utflytterlistene 1818-25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Annika, jeg har litt om denne familien i Rotneberget. (fisollie()online. no) Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annika Persson

Hej Berit och Finn! Tack så mycket. Ni är alltid så hjälpsamma på brukarforumet. Skulle du vilja dela med dig av det du har Finn? Mvh Annika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Ja, jeg kan dele med deg. Det er Grueboka Finnskogen av Hans Marius Trøseid som er kilden. Valborgs foreldre og besteforeldre er omtalt på side 247 under bruksnr. 2 Rotneberget (Ødegården). Vil nødig legge ut for mye her fordi boka er enda i salg. Kontakter du meg så kan du få det jeg vet om denne familien på email. Adr. finner du under (6. Erik var skredder og bodde i Rotneberget, ikke gift med Valborg. Ved dåpen til deres første barn er det opplyst at Erik skulle ha flere barn i Sverige. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.