Gå til innhold
Arkivverket

[#69663] Fam. John Krogseth Trondheim


Gjest Jostein Riseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Riseth

Hei !I FT for 1900 finner jeg John Krogseth og kona Allettine Sivertsdatter f. i Gutvik bosatt i Weidemanns vei 17. De har 4 barn , Svend, Sverre , Astrid og Ragnhild. Jeg har funnet Svend , døpt 22 05.1891 i Domkirken. Jeg har ikke funnet ekteskapsinngåelsen til Alette og John. Jeg vet ikke om de fikk flere barn etter 1900. I adressebøkene for Trondheim finner jeg igjen noen av Krogseth-familien. Jeg har også funnet John Krogseth i gravminner , gravlagt 18,juni 1927 på Lademoen. Men kona Alette finner jeg ikke .Henne har jeg ingen videre opplysninger om etter 1900. Når hun ikke står i adresseboka for Trondheim , er det fordi hun er død , eller er det bare de yrkesaktive som er registrert der ? Dette ble kanskje mye, men jeg er interessert i alle opplysninger om denne familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Flott Carsten ! Da vet jeg at Alette levde i 1925 og at tre av 'barna' bodde hjemme. Bare Ragnhild mangler. Det tyder vel også på at de ikke fikk noen barn etter 1900. Men hvor er Alette gravlagt ? Og når ble de gift ? De var ikke gift da Svend ble døpt i 1891.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Krogstad

Disse ligger på samme gravplass, hvem er John Simon?NAVN D.DATO ÅR GRAVPLASS KIRKE John Krogseth 1806 1927 52 F 62 Lademoen John Simon Krogseth 1110 1950 52 F 62 Lademoen Astrid Sofie Krogseth 2409 1975 52 F 62 Lademoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Da er vielsen funnet. Takk Terje ! Jeg har også lurt på denne John Simon. Først tenkte jeg han var en yngre sønn av Alettine og John. Jeg har også lekt litt med tanken om at han kan være mannen til Astrid Sofie.De ligger gravlagt på Lademoen. ( Nummer etter hverandre ) I så fall har han tatt Krogseth som etternavn.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.