Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ketil Mjøen

[#69666] Ane Karen Brun fra Romsdal

Recommended Posts

Gjest Ketil Mjøen

Prøver å finne ei Ane Karen Brun fra Romsdal. Hun var trolig født mellom 1760 og 1780 - hun fikk ei datter på Støren i Sør-Trøndelag i 1799 (27) LenkeFinner ikke disse igjen i 1801-tellingen.Noen som kjenner til Brunslekt i Romsdal som kan hjelpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest John H. Aarønes

I 1786 24/6 ble det avholdt auksjon på Molde i skredder Jens Bruns bo - der hans hus i Molde ble solgt for 100 riksdaler.Jens Brun bodde i Molde i 1771, 1777 og i 1780 flyttet han til det huset som ble solgt ved auksjonen. Dessverre vet jeg ikke mer om denne skredderen - om han var gift eller hadde barn.Noe skifte etter han har jeg ikke sett i skifteprotokollene for Molde i tiden fram til 1788.Men det kan jo være der likevel siden auksjonen over bolighuset hans på Molde står nevnt i pantebok nr. I for Molde s. 387 dersom jeg har notert riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ketil Mjøen

Hei! Takk for tipset! mvh Ketil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.