Gå til innhold
Arkivverket

[#69680] Kammerjunker Stie Tønsberg Schøller von Krogh


Gjest Jan Erling Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erling Haugland

Kjenner noen til om Kammerjunkeren var gift, og i tilfelle om det var etterkommere av ham ? Jeg kjenner godt til hans forfedre, og hans opphav så det er ikke intr, men eventuelt senere familie er av stor intr. Han må være f etter 1760, da foreldrene giftet seg dette året. Vet at han oppholdt seg mest i København, og at han solgte Stiftgården i 1800. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Nei, i dag ble lenkene jeg la inn bare tøys. Prøver nok en her: Lenke Men jeg er redd du ikke finner svar om etterkommere her. :-) Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Astrid, jeg burde jo tenkt på sidene til Skeel, Holbek der pleier det å være mye,men takk skal du ha for det. Gunn, dine sider kom ikke inn, men jeg har sett på disse på Wikipida tidligere så det skulle jeg nok ha. Uansett takk til dere begge ! Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, det var synd ikke lenken min , innlegg 3 gikk inn. Med ved søk i historielaget der fant jeg mange opplysninger og ikke minst fine bilder.Det ble opplyst at Stie (Tønsberg) Schøller Von Krogh kjøpte eiendom i Danmark ; Løitved gård , Svendsborg amt. Kalte gården Kroghenlund ( Kroghgård) . Han døde i Tønsberg i 1814, ugift. ( Han kan jo ha fått etterkommere likevel??)Legger inn samme lenke igjen, der kan du i alle fall komme vidre ved søk. LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Gunn! Litt rart dette med ugift. Hvis du ser på lenken i innlegg 2 så vil du se at han der står oppført som gift med Christiane Margrethe Juel, som riktignok døde i 1803. De hadde 3 barn. Skeel, Holbek siden pleier å være korrekt da de stort sett baserer seg på DAA. Ser også der at en av døtrene var født på Løjtvedt, som Stie hadde kjøpt tidligere. Tror nok at dette kan stemme ganske bra, men det er ikke i samsvar med det som står om Schøller fam på nettet. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, slike feil dukker opp. Håper du kan finne svar i skiftepapirer om det finnes. Muligens Kongsberg?Lykke til med søking i alle fall. Kan hende det dukker opp noen eksperter på disse slektene her?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Fant også Amalie C. Von Krogh døpt og også med navn på ektefelle her: LenkeFor meg så det ut til at hun var oppkalt etter en søster f. 1790, død samme år ?Da håper jeg noen kan bekrefte dette ved oppslag i danske kilder?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Det stemmer nok at han var gift, det vises til flere sider i DAA m h t barn og slekten videre. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Gellein Løkken

Her er sønnen Carl døpt i Trondheim domkirke i 1788 Permanent sidelenke: LenkeMvh Trond Gellein Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Flott med nok en sønn døpt i Trondheim. Her også ført i denne kilden: Lenke Trondelag&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Tror det er en annen Carl Von Krogh som gifter seg i lenken innlegg 18.Her er lett å gå seg vill i opplysninger på Fam.s. som vi før har erfart.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Gellein Løkken

dødsfall til Gosche Fred. Ferdinan v. Krog i TrondheimPermanent sidelenke: Lenke MvhTrond Gellein Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Har vært vekk en stund, men ser at det er flere innspill. Jeg tror nok at de siste innleggene her ikke peker mot Stie's barn Ville tro at DAA er rimelig korrekt, og der står fam oppført med tre barn, 1 sønn og 2 døttre. Kan jo være flere barn som har dødd tidlig,men jeg tviler på det. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ta en titt på lenken i innlegg nr. 17.Om du klikker på Familie så er det nevnt ikke mindre enn 11 barn av ekteparet født i årene 1786 - 1801 .Her er også oppgitt fødsels dato og dødsdato.1. Cecilie Christine f. 25 jan. 1786 , København d. des 1786.2. Georg Fredrick f. 1. jan 1887 , København3. Carl f.5. may 1788, Trondheim, d.20 feb 18114. Amalie Cathrine f. 7 april 1790, Løitved , Svendborg5. Gregars Christian Fridrich e. 17 april 1791 Løitved .6. Stie f. 16 des 1792, Odense d. 3 jan 18147. Hans Adolp f. 20 mai 1793 Svendborg, d. 20 apri. 18428. Elisabeth ( Betty) f. 12 jul. 1794, Løitved9. Nils f. 10 okt 179610 Amalie Christine f. 7 aug 1799, d 6 april 185811. Nils f. 28 mars 1801 Odense,d. 1873Med forbehold om rett avskrift.( Kan det være en sammenblanding med en annen gren av slekta?) Skulle være mulig å sjekke i kirkebøker?Aldersmessig skulle alle disse fødsler være mulig.:-) Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Hei Gunn ! Det er jo fullt mulig at dette kan være deres barn. Dette må jeg sjekke nærmere på. Bør vel være mulig å finne ut av dette, men nu tar jeg kvelden. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Frank Pagh

Hej,Jeg finder disse børn døbt i Svendborg amt, Sunds herred, Stenstrup sogn 1731-1792 - opslag 321 og 328:Christiana Amalia, født 7 april og døbt 23 april 1790.Gregers Christian Friderich, født 17 april og døbt 20 maj 1791.Stenstrup sogn 1792-1814 - opslag 5, 14, 30 og 45:Hans Adolph, født 20 maj og døbt 7 juni 1793.Elisabeth, født 12 juli og døbt 26 september 1794.Niels Krabe, født 10 oktober og døbt 5 december 1796.Amalia Christiana, født 7 maj og døbt 24 juni 1799.----Stie, det sjette barn i indlæg 22, må være født på et andet sted og tidspunkt, hvis han da har eksisteret. Der er for kort tid mellem december 1792 og maj 1793. Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Frank Pagh

Sti Tønsberg Schøller von Krogh og Christiane Margarethe Juel blev gift i Hof og Slotskirken d. 15 juli 1785.København, Sokkelund, Hof og Slot 1686-1828, opslag 152.Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.