Gå til innhold
Arkivverket

[#69692] Wetesen og Wetesdatter i Tune i Østfold


Gjest Øystein Retvedt
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Retvedt

Ved folketellingen i 1801 finnes Barbro Wetesdatter (65 år), Hans Wetesen (60 år) og Jens Wetesen (52 år) i Tune i Østfold. De finnes som faddere ved hverandres barns dåp og er høyst sannsynlig søsken. Jeg har foreløpig gitt opp å finne frem i den eldste kirkeboka for Tune, Er det noen som vet noe om deres foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Hansen

Hei Jeg har etter avskrift fra bygdeboka. Far Wete Stubberød med barna Hans Wetesen Stubberød 1741-43/ Hans 1743/ Christian 1748 / Jens 1752 /Maria 1753 / Maria 1755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Retvedt

Mange takk for svaret. Det kan tyde på at den jeg primært er interessert i - nemlig Barbro - ikke hører til i søskenflokken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.I august 1744 blir en Barbro døpt i Tune. Nr 26 helt til høyre, jeg leser farens navn som Wete.Kildeinformasjon: Østfold fylke, Tune, Ministerialbok nr. 1 (1720-1758), Kronologisk liste 1743-1745, side 72-73. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Hansen

HeiBarbro hører nok til samme familie. Se her; Lenke Bygdeboka har tydligvis ikke fått med seg alt. Kan jo være at jeg overså navnet en gang i tiden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Retvedt

Igjen mange takk for svarene. Finnes det flere databaser for Tune og i tilfelle hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Retvedt

Igjen mange takk for svarene. Finnes det flere databaser for Tune og i tilfelle hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.