Gå til innhold
Arkivverket

[#69693] Jens Jensen og Eli Amundsdatter i Romedal


Gjest Jorunn Mælum
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Mælum

Jens Jensen Evenrud-eie og Eli Amundsdatter fikk dattera Marte f 26 nov 1819, døpt 5 des 1819. Jeg er interessert i når Jens og Eli giftet seg og hvor de er født evt deres foreldre dersom noen har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Mælum

Takk! Da fant jeg Eli og hennes foreldre på FS.Jens Jensen derimot som i følge ft 1865 skulle være født i Romedal finner jeg ingen steder før ekteskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det spørs da om Jens Jensen er født i Romedal. Han skulle være født ca 1790. Oppgitt fødested i 1865 må alltid tas med en klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg fant en Jens Jensen Skaaraashagen konfirmert i Romedal i 1807, ingen alder angitt.Videre fant jeg Jens døpt i 1791 (side 355) med foreldre Jens Jensen Oustad og Marthe Hansdatter (skal legge lenke i neste innlegg.Her er Skaaraashagen i 1801:LenkeNå lurer jeg på om de barna som sies å være deres felles barn, er hennes fra første ekteskap?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det var som jeg tenkte. Enkemanden Peder Larsen Skaraasengen og Enke Qvinden Marthe Hansdatter Tostiengen ble gift 10/6-1793 til venstre: LenkeJens Pedersen i 1801 under Skåråsengen skulle vært Jens Jensen!Sverre Søgaard har funnet dåpen til Jens i innlegg 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.