Gå til innhold
Arkivverket

[#69696] Skifte av etternavn etter krigen


Gjest Heidi Jangås
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Jangås

Hei!Jeg har hørt at man kunne skifte etternavn etter krigen og at det ble gitt ut en bok med forslag til nytt etternavn. Er det noen som har kjennskap til dette?Mvh Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Hansen

Hei!Jeg mener å huske at det etter krigen ble oppfordret til å skifte etternavn for de som hadde navn som: Hansen, Olsen, Pedersen, Karlsen o.s.v. Med andre ord de som hadde navn som sluttet på ....sen. Jeg har flere venner som skiftet etternavn. Dette kunne man plukke ut i en bok som hadde forslag til nytt etternavn.MVH Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Hansen

Hei!Jeg mener å huske at det etter krigen ble oppfordret til å skifte etternavn for de som hadde navn som: Hansen, Olsen, Pedersen, Karlsen o.s.v. Med andre ord de som hadde navn som sluttet på ....sen. Jeg har flere venner som skiftet etternavn. Dette kunne man plukke ut i en bok som hadde forslag til nytt etternavn.MVH Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.