Gå til innhold
Arkivverket

[#69704] Christopher Christophersen g-1765 Brataas, Slagen Vestf.


Gjest Jan Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Pedersen

Christopher ble gift 14-10 1765 med Anne Ostensdtr Hvem er Christophers foreldre ? Jan Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det er denne vielsen du mener? LenkeJeg lette i den digitale bygdeboka for Sem / Slagen uten å finne paret i farten under Brataas, heller ikke på Vestfold-slekt fant jeg opplysninger, men jeg kan lete litt.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er vielsen fra kirkeboka, se nederst 2 rubrikk, venstre side. LenkeVet ikke om causjonistene sier deg noe ?Skal se om jeg finner noen spor .Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Litt lettere å lese fra transkripsjonen på Vestfoldslekt: LenkeBruden er ført opp fra Adamsrud, mulig det kan står noe om ektefellen under Adamsrud?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved foreldresøk på Fam.s. fant jeg følgende barn av ekteparet , døpt i Slagen:Christopher 29 jun 1766 LenkeØsten 4 apr 1768Lars 20 mai 1771Kristine 28 aug 1774Kan hende faddere ved barndåpene kan gi spor?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Utvalgte faddere for barna, alle født på Adamsrød:Kristoffer (døpt 29/6-1766 - [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8191&idx_id=8191&uid=ny&idx_side=-27>Lenke): Kristen Kristoffersen, Anders KristoffersenØsten (døpt 4/4-1768 - Lenke): Oline Kristoffersdatter, Kristen KristoffersenLars (døpt 20/5-1771 - Lenke): Kristen Kristoffersen, Anders KristoffersenKristine (døpt 28/8-1774 - Lenke): -Kristoffer Kristoffersen Adamsrød, gravlagt 20/1-1774, 35 år gml: LenkeBygdeboka for Sem og Slagen hevder at Kristoffer var født 1739 på Brattås (Lenke). Kandidaten er nevnt under Brattps i samme bok som sønn av Kristoffer Kristensen og Lisbet Hansdatter (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg ekteparet Christopher Kristensen og hustru Lisbet Hansdatters datter Oline f. 1742: LenkeBroren Christopher er oppgitt døpt 10 mai 1739. Kan jo passe bra med alder nevnt ved død?Har ikke sett etter de andre faddere.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Pedersen

Gunn og Kristian Dette ble jo kjempefint, nå har jeg mye å arbeide med videre Tusen takk så langt Jan Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.