Gå til innhold
Arkivverket

[#69706] Stang


Gjest Knut Øvergaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Øvergaard

En søster av min tipolderfar Brynhildur Emerance Gudmundsson f1807 Sørum d.1892 ble g.m.Hans Georg Jacob Stang.Finner at hans far Jens Schrøder Stang var adoptert,hvem var hans biologiske far og mor. Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David Widerberg Howden

Vet du noe om hvem han ble adoptert av? Er både Schrøder og Stang fra hans adoptivforeldre? Og vet du noe om når han kan være født.Finner en som kaller seg Jens Schrøder(Det er nok ikke han..) LenkeSå hvis Schrøder er fra hans biologiske foreldre, så er det jo ikke umulig at de er i slekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Øvergaard

I det Store Norske leksikon,Er sersjant Svend Hansen(1733-1830) fra gården Stangebråten i Aremark, som så brukte Stang som etternavn og var Jens Schrøder Stang adoptivfar Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Øvergaard

Hei Ove jeg får ta meg en tur ned dit.Finner folketellingen 1801 bodde han i Romedal og brukte navnet von Stang. KNUT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Knut Øvergaard

Har etter å studert en oversikt over norske prest funnet at foreldre til Jens Schrøder Stang skulle være Hans Henrik Werenskjold og Hanna Schrøder.De var ikke gift og hun var husholdeske.Hun ble seiner g.m.Svend Hansen som tok ibruk etternavnet Stang etter gården han kom ifra Stangbråten i Aremark.Så nå er spørsmålet hvem var Hans Henrik Wernskjold Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Øvergaard

Tenkte jeg får avslutte med resultatet.Finner på en slekttavle for familien Werenskiold en Hans Henrik Werenskiold sønn av Jens Werenskiold 1675 1744 og Maren Hansdatter Knoph Så Jens Schrøder Stang var en uekte Werenskiold,men som valgte det samme yrke Ser at Jens Werenskiold var major noe som også Jens Stang var. Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Øvergaard

Ble litt rotete.,kanskje bedere slik Jens Werenskiold 1675 1744 g.m. Maren Hansdatter Knoph Hans Henrik Werenskiold 1.01.1725 d.1790 og Anna Dorthea Schrøder. Jens Schrøder Stang 1753 1817 g.m. Hilleborg Margrethe Høyer Sverdrup 1767 1832. Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.