Gå til innhold
Arkivverket

[#69713] Osuf Joensen Sundbø, Bjelland/ Bjelland, V.A.


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7254&idx_id=7254&uid=ny&idx_side=-104>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHans kone Guri Kiddelsdatter Sundbø dør 1821 i Bjelland/ Bjelland, som follaugskone, 75 1/2 år gammel. Hun var ved tellingen 1801 født ca 1746. Det betyr vel at mannen Osuf f. 1754, lever da, siden andre døde kvibnner kalles enke/ follkaugsenke, om det er deres status.De hadde blant annet datteren Rakel, som ble gift med Lars Pedersen Ask / Foss i Bjelland.Jeg finner ikke Osuf Joensen død i kirkebøkene for Bjelland/ Finsland Grindheim. Han skal være f. ca. 1753, sønn til Joen Osufsen Sundbø.Noen som kjenner til denne mannens endeligt, eller kan hjelpe meg å lete etter hans dødsdata?(Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Osuf Jonsen Sundbø hadde, såvidt jeg har funnet ut i går, følgende barn:Gunhild f. 1779, gm Søren Olsen, ble boende på Sundbø. Verken Osuf eller kona Guri var faddere til noen av deres barn.Ragnel f. 1782, gift 1 med enkemann John Pedersen Koland, fikk sønnen John i 1807. Gift 2 med Tosten Nilsen Moland, fikk 7 barn, ingen hadde Osuf eller Guri til faddere.Rachel 1784-1785.John 1786-(vel død liten?)Rachel 1788, gift med Lars Pedersen Ask, 'våre' aner. Kan ikke finne at Osuf eller Guri var faddere til deres barn heller.Guri Kiddelsdatter f. ca. 1746 døde altså som folgekone på Sundbø i 1821. Mannen Osuf (Osu/ Osou/ Ossou/ Osov) Johnsen Sundbø f. ca. 1753 har jeg fortsatt problemer med å finne død... Fant en Osuf Johnsen Solaas død i Hægeland i 1842, 77 år gammel... men han finnes også i tellingen for 1801 på Solås og er en helt annen mann.Altså: Når og hvor døde 'min' Osuf Johnsen Sundbøe (Bjelland/Bjelland, Vest Agder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7253&idx_id=7253&uid=ny&idx_side=-16>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer døpes 13.12.1812 et barnebarn, Osuf Sørensen.Osof Sørensen Sundbø sies i kirkeboken å dø 3/4 år gammel 28.08.1813: Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeMen denne samme Osuf Sørensen Sundbø døpt 13.12.1812 i Bjelland gifter seg i Hægeland med Ingeri Knudsdatter Fruestøll den 10.06.1833. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.