Gå til innhold
Arkivverket

[#69718] Ruud,Eiker Tomas Pedersen f-1779


Gjest Jan Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Pedersen

Jeg har Lochris Tommesdtr f-1750 Ruud Eiker som mor, Hvem er faren ? Hvem er lochris foreldre ? Jan Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

heisan!der kom Jon T meg i forkjøpet:Finner disse barna med foreldre Peder Hansen og Lochris/Lucretia Thomasdatter / Tollevsdatter (?) døpt i Eiker: Knut, 1786 [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=16&filnamn=dp06241785&gardpostnr=293&personpostnr=878&merk=878#ovre>LenkeSigrid, 1789 LenkeOle, 1791 LenkeKirsti, 1791 LenkeKirsti, 1794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Finner du dåpen til Thomes f. ca. 1778, finner du kanskje også hvor disse folka kom i fra. Jeg tipper på Ål eller Hol i Hallingdal.... Lokris var et mye brukt navn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Jeg finner i alle fall ikke Lochris blant de introduserte i Eiker fram til 1784. De har kanskje kommet flyttende til Eiker før sønnen Knut ble født i 1786. Jeg kan heller ikke finne dødsfallet til Peder Hansen på Røds-/Rudseie.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Pedersen

Takk til Grethe og Jon. Jeg får lete videre for å finne foreldre til Peder og lochris Hilsen Jan Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Joda... det var Hallingdal......Per Hansen Tröm og Lucretz Thomesdatter får sønnen Thomes i Hemesdal i 1778. Tjomes er 'uekte' og hjemmedøpt. Dåpen stadfestes i kirken 2. feb 1778.Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Nes, Ministerialbok nr. 4 (1764-1786), Fødte og døpte 1778, side 221-222. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Per Hansen Tröm og Lucretz Thomesdatter vies i Hemsedal 28. sept 1782:Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Nes, Ministerialbok nr. 4 (1764-1786), Ekteviede 1781-1783, side 343-344. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.