Gå til innhold
Arkivverket

[#69726] Ole Olsen Ravneberg f.1872 - Fåberg ?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiJeg har søkt høyt og lavt uten å finne dåpen hans og der er noe rart med denne karen.Han er sønn av Ole Pedersen Ravneberg og ved vielsen til Lina Olsdatter i 1906 er han dagarbeider på Ravneberg øvre, Fåberg. Fødested oppgitt til Traasethaugen 1872 og konf. Lhr. 1898 (Lillehammer, går jeg ut fra at det betyr). Men jeg finner hverken hans dåp eller hans konfirmasjon.I 1875 er han heller ikke å finne sammen med foreldrene: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=35&filnamn=f70524&gardpostnr=293&personpostnr=1645&merk=1645#ovre>LenkeI 1900 er de her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Glemte å si at foreldre er gift 1874, altså etter at Ole skal være født.Permanent sidelenke: Lenke (Nr.24)Kanskje han er 'uekte' sønn av Ole Pedersen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Det er en Ole Olsen f ved Traaseth i 1883 med de foreldrene som er nevnt Kildeinformasjon: Oppland fylke, Fåberg i Fåberg, Ministerialbok nr. 8 (1879-1898), Fødte og døpte 1883, side 27. Permanent sidelenke: LenkeKan 1872 være skrivefeil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Her er konfirmasjonen Kildeinformasjon: Oppland fylke, Lillehammer landsokn (Mesna) i Fåberg, Ministerialbok nr. 9 (1879-1898), Konfirmerte 1898, side 205. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Hei og tusen takk!Da må det være en skrivefeil ved vielsen. Jeg stusset litt da hans konfirmasjon var så lenge etter, men av og til er det jo slik.Da kan jeg puste lettet ut.Vennlig hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.