Gå til innhold
Arkivverket

[#69748] Olava Jacobsen (Jacobsdatter)Født 1872 i Eidager, Telemark


Gjest Unni Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Knudsen

Hei.Er det noen som kan hjelpe meg. Olava er født 14 april 1872 i Eidanger.Har ikke funnet henne hverken døpt eller konfirmert i Eidanger.Har fått opplysninger om at hun kan være i fra Bjørkøya, Eidanger.Leter etter hennes foreldere.Hun giftet seg borgelig i Brevik, 4 nov. 1895. Kilder på vielse, står i anm, når datteren Asta blir døpt i Bamble kirke.Asta døpt 12 april 1896. Har ikke funnet Borgelig vielse i Brevik.1900 telling Egestrand Bamble. Anders Olsen 1867 hennes mann.Mvh. Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Lenke til første barnet. Asta Olalia, Nr 0,Se anmerkning.Tror at det står Brevik der.Kildeinformasjon: Telemark fylke, Bamble i Bamble, Klokkerbok nr. 9 (1888-1900), Fødte og døpte 1896, side 119. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Her står det tydelig Lenke Borgerl. egtesk. indg. i Brevik 4/11 95. -Faderen tilh. Statsk.; Moderen intet samf. Døbt i Langesunds kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Kanskje foreldrene til Olava, heller ikke tilhørte noe trosamfunn, siden det er så vanskelig å finne hennes dåp og konfirmasjon.I FT 1900 Bamble, står det tydelig at Olava Jacobsdatter er født 1872 i Eidanger.Har kikket på ut og innflyttet, Eidanger, Bamble, har heller ikke funnet henne der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Søpler

Se nr. 41.: Telemark fylke, Eidanger, Klokkerbok nr. 1 (1863-1878), Fødte og døpte 1873, side 68. Permanent sidelenke: LenkeDag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei til dere og takk for svar. Når det gjelder lenka til Olava Kristine født 13 april 1873, har jeg også sett henne, men detter feil person. Lenka de virker ikke Anne. Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Søpler

Lenka i (4) viser at hun (Olava Kristine) var født i 1873.Det kan selvsagt være feil alder i FT 1900 (kan jo også være feil i KB).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Nå har jeg funnet det stedet hvor LENKA skulle hvert henvist til. Bamble. Dette er nødt til å være den riktige Olava g,m, Ole Thomassen. Her heter hun Olava Kristine født 13 april 1873. Vedkommene som jeg leter for, mener at hun er født 14 april 1872. Dette er den samme Olava som Dag, har lenke til og som jeg har antatt er den riktige. Har ikke funnet andre ann Olava Kristine født 13/4-1872. Har også funnet henne konfirmert i Eidanger.Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Søpler

Men hvor kommer Jakobsen-navnet fra? Ved konf. heter hun Nilsdatter.Er ikke 100% sikker på at det er rette person (selv om mye stemmer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Etter at jeg kom inn på vielsen, da er jeg 100% sikker på at det er den rette personen. Det eneste stedet jeg har sett at etternavnet hennes er Jacobsen, er i FT, 1900, Bamble.Tror det må være en skrivefeil!!!! Alt stemmer ellers med mannen hennes Anders Olsen Eksrønningen, og barna. Det er også riktig det du henviser til, ang. utmeldt av Statskirken.I den ene lenken til dåpen hennes, i anm. tror jeg det står at faren til hennes mor, (Anne Laurine Andersdatter) heter Anders Andersen Håøya.Det står også noe annet der som jeg ikke klarer å tyde.I den ene krk, boka, ser det også ut til at Nils Olsen heter Auen til etternavn.Prøver nå å lete videre på Olava Kristines foreldere.Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Lenke til vielsen. Nr 6. Kildeinformasjon: Telemark fylke, Bamble i Bamble, Ministerialbok nr. I 8 (1888-1900), Viede dissentere 1894-1896, side 329. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.