Gå til innhold
Arkivverket

[#69753] Er det mulig å finne ut noe om Andreas Rasmus Pedersen, Sæbø Manger, Hordaland


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Hjerstelig takk for at dere prøver å hjelpe meg! Det er ikke lett å finne ut av dette. Peder Danielsen Veiteberg ble gift i Gloppen, Sogn og Fjordane i 1778 med Aagaathe Absalonsdatter. Med henne hadde han 6 barn: Absalon; Hans; Anna; Rasmus; Per og Danielle. Alle barna ble født på Taule. Når Aagaathe døde vet jeg ikke, men Peder giftet seg med Magdeli Siursdatter den 29.6.1903 i Manger. Deres sønn Andreas Rasmus ble født på Sæbø, Manger 12.1.1807. Om de hadde barn mellom 1803 og 1807 vet jeg ikke.Dette er hva jeg har!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Pernille Pedersdatter (1747 Veiteberg – 1833 Lynghaugen, Fyllingsdalen) ble gift i Jølster i 1783 med Erik Andersen Fyllingen (som var sønn til hennes morsøster). De bodde på Lynghaugen i Fyllingsdalen. De døde barnløse og der er skifter etter dem begge. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=14&filnamn=skifnhor&gardpostnr=7909&merk=7909#ovre>Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

her er også skifte etter den som jeg tror er Peder Danielsens mor, Agate Eriksdtr Veiteberg, LenkeNå vil vel det neppe hjelpe i denne sammenheng, da det jo er for tidlig i forhold til å kunne oppspore Andreas Rasmus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk For det Arnfrid! Jeg har lagt inn et spøsmål til Nedrebø. Men skal legge inn dette også:Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg kvier meg alltid for å belaste Nedrebø med spørsmål for han har sikkert mer en nok å gjøre. Men nå har jeg lagt inn to spørsmål og så får vi se hva som blir svaret.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Birger Forsmo

Takk for det Kjellaug! Peder Danielsen Veiteberg var sønn av Daniel Hansen Veiteberg og Ågåte Eriksdatter. Ågåte født 1712; død 1803.Daniels dødsdato har jeg ikke. Daniel og Ågåte ble gift i Jølster 1.1.1753. Peder Pedersen og Ågåte Eriksdatter giftet seg 24.6. 1735.Det er dette jeg har pluss foreldrene til Ågåte Eriksdatter og Synnøve Knudsdatter. Erich kom fra Klagegg og Synnøve kom fra Føre.Med vennlig hilsen Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Da har jeg nok mer, ca 8 generasjoner, kan sende det til deg. Jeg har to adresser, er det chello eller getmail?mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.