Gå til innhold
Arkivverket

[#69756] Oline Paulsdtr af Høijord vestf.


Gjest Jan Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Pedersen

jeg har Oline gift med Guttorm Nielsen f-1799 Myre,Høijord Hennes far er antakelig Poul Pedersen f-ukjent Hvem var hennes mor ? Jan Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Pedersen

Hei Anne. Dåpslenken er nok riktig,kan du tyde den for meg ? Vielselenken får jeg ikke opp bare error hilsen Jan Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

HeiPrøver på en oversettelse:Døbt en fremmed mand, der kaldte seg Paul Thorson, og angav seg at være hiemmehørende paa en plads i Højord Annex kaldet Uglebakke under gaarden Bøen, og hans foregaven? kone Anne Johannesdatt. deres datter Olene. Test: Ingeborg Bakkepladsen, Anne Bakke, Peder Bakkepladsen, Knudt Bakkevold, Nils Nilsøn Bakkestuen, Barnet er fød i Lund, plads under søndre Bakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

Hei igjen.Oline konfirmeres her: LenkeSom 'far' oppgis Torsten Nirissen Bondgundrød. Videre skal hun være født 1.1.1808 iflg. attest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Hun het ikke Poulsdatter, hun *var* en Poulsdatter. Poul, Paul og Paal er samme navn, stavet på forskjellig måte. Fast stavemåte på navn kom med navneloven av 1923.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

(8): Det kan være stefar, men også pleieforeldre. Jeg har ikke funnet noen vielse med Torsten fra 1808 til 1824, men har bare sett raskt gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Torsten Nirissen står i rubrikken for navn på foreldre, husbonde eller pleieforeldre - så Torsten kan ha vært far (lite trolig/umulig ut fra navnet), arbeidsgiver eller pleiefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

(13): Judebakken i Våle er det samme som står ved vielsen. Står også at Oline er født der ved vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.