Gå til innhold
Arkivverket

[#69770] Haakon Hansen Finegaard/Tinnevaag, skal det være Finnvåg?


Gjest Odd Lange
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Lange

Jeg viser til databasen over døde i Bergen 1912-1972 der person 3747 Finegaard, Haakon Hansen død 25,apr 1916 og person 17355 Tinnevaag, Haakon Hansen død 25,apr 1916, begge med lp nr 98, kan være samme person, og om Finegaard/Tinnevaag kan være feilskriving for Finnvåg. I så fall kan dette være Haakon Arnljot Hansen fra Finnvåg i Øksnes kommune i Vesterålen. Han ble født 1898 og sendt til Bergensområdet på en eller annen 'spesialskole' ca 1913. Om jeg har rett, ber jeg om å få vite hva som står i originalkilden.Mvh Odd Lange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Antagelsen din er rett. Haakon Arnljot Hansen Finnevaag, 17 år, gaardbrukers sønn fra Vesteraalen, døde 25. april 1916 på Rosenbergs Asyl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Lange

Mange takk for hjelpen. Et mangeårig 'mysterium' i familien er løst. Er det mulig å finne hvilken kirkebok dødsfallet står innført i, og hvor han er gravlagt?Mvh Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.