Gå til innhold
Arkivverket

[#69773] Signe Moestue (1894-?)


Gjest Jan Erling Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erling Haugland

Papirfabrikant Frithjof Christopher Moestue (1867-1897) og hans kone Musikkpedagog Marie Louise 'Mia' f Horn (1869-1948)fikk to barn i sitt kortvarige ekteskap. Den ene var sønnen, Arkitekt Eivind Moestue (1893-1977), den andre var datteren Signe. Jeg kjenner godt til de øvrige medlemmer i Fam Moestue, men klarer ikke å finne ut om Signe var gift, og om hun hadde etterkommere. Kjenner noen til dette? Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Larsen

Iflg. Slektsboka Moestueslekten (Sven Moestue) side 254. Signe Moestue f. i Oslo 8/12-1894. gift 1915 med Wilhelm (Willy) Rafn, f. i Bergen 16/6 1890. De skal ha en datter Karen, Hvis de gir meg en epost adresse kan jeg scanne de aktuelle sider.Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

På DIS-Gravminner finnes en Wilhelm Rafn begravet 17. september 1943 på Vestre Aker kirkegård i Oslo (ID nr. 715574), men jeg finner ingen Signe med samme etternavn på Gravminner. Kan det være at hun evt. giftet seg på nytt, slik at hun muligens kan finnes som død, men med et annet etternavn?På samme Gravminner finnes det en Signe med fødselsdato 8. desember 1894, men hun het Bunkholdt til etternavn. Begravelsesdato var 16. august 1976, fra Fagerborg kirke. (ID nr. 666708)Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Tom ! Jeg nåes på: jeh-manor(at)bredband.netElse ! Det er nok samme Rafn som finnes på V Aker kirkegård. Damen kan jo godt ha vært gift en gang til.Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Larsen

I samme bok står det også at hun ble gift 2gang 9/10 1920 i Kjøbenhavn med Oscar Horn 14/9 1877 i Kjøbenhavn. (begge ekteskap ble oppløst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.