Gå til innhold
Arkivverket

[#69795] Mons Olsen Barmen f. 1876 - Barmen i Selje


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Så vidt jeg kan se av den skannede kirkeboken ble Mons Olsen gift i 1904 og i 1917 døper de et barn på nr 32. LenkeEr det mulig å få oppgitt hvor mange barn de hadde? Videre ønsker jeg info om Mons og hans kone sine søsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Det jeg kan se av Kb Selje har Mons disse søskende: Ingeborg Rasmine Oline 1/12-1879-Arne Kristian 1/1-1885-Anna Johanne Marie 25/5-1868-Mons Andreas 14/11-1869-Sivert Johannes 11/1-1873, når det gjelder barn etter 1900, må du nok lete i Kb, hvis ikke andre her på debattforumet allerede har de i sin database. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Olav Sivert, 1910 Sogn og Fjordane fylke, Selje i Selje, Ministerialbok nr. B 3 (1908-1923), Fødte og døpte 1910, side 14. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2966&idx_id=2966&uid=ny&idx_side=-18>Lenke Permanent bildelenke: LenkeMarta Pernille Johanne, 1912 Sogn og Fjordane fylke, Selje i Selje, Ministerialbok nr. B 3 (1908-1923), Fødte og døpte 1912, side 26. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: LenkeAstrid Signy, 1915 - Sogn og Fjordane fylke, Selje i Selje, Ministerialbok nr. B 3 (1908-1923), Fødte og døpte 1915, side 43. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ved vielsen i 1909 står det om bruden at hun heter Laura Martine og er datter av Anders Andersen Barmen. Den nærmeste jeg kommer blant fødte og døpte er denne jenta, Laura Martea, [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=sogndaap&gardpostnr=49921&merk=49921#ovre>LenkeEn av forloverne heter Sivert A. Barmen – det kan være denne Sivert Reinhard, født 1878, samme foreldre som Laura Martea LenkeNår jeg søker i basen over døpte i Sogn og Fjordane ser jeg at det er to Anders Andersen Barmen. Den ene er gift med Anne Marie Larsdatter, og det er denne Anders som er far til Laura Martea og Sivert Reinhard. Så vidt jeg kan se, har Laura og Sivert har tre eldre søsken:Lars Mathias, 1868 LenkeAletta Thomine, 1871 (se merknad) LenkeChristine Sophie, 1875 LenkeGiftermålet til Anders og Anne Marie Larsdatter i 1867 Lenke og Selje, Ministerialbok nr. A 11 (1858-1870), Ekteviede 1867, side 216. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: LenkeDet står at Anders Andersens var fra Kvernevik og at hans far het Anders Josephsen og faren til Anne Marie var Lars Sakariassen. I 1865 kan det være broren til Anders Andersen, Josef Andersen, jeg finner på Kvernevik LenkeHer er Anne Marie (bare kalt Marie) i 1865 med foreldre og søsken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.