Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Gunnar Andre Myhre

[#69803] Tyding av faddere ved dåp

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre
Lenke Kan noen tyde det som står under rubrikken faddere ved person nr. 34.Har etter vært skjønt at her har jeg tydet fulstendig feil, da jeg har fått tydet fra en død person! Gunnar Andre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Det hadde vært mye bedre om du hadde lagt ut en permanent sidelenke, slik at de som evt. vil hjelpe, kunne bla i boka og sammenligne skrift f.eks.Nå vet vi jo ikke engang hvor dette er hentet fra, derfor er det med noen forbehold mht gårds-/stedsnavn:'Pl(a)dsbruger Zacharias Andersen Qvam og Hustr. Laura Olsdatter, Ungkarl Contorist Hans Møller paa Qvam, Frøken Inga Richarda Møller, Ungkarl Svend Svendson Qvam, Pige Ragnild Olsdatter Qvam'.Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Gunnar!Constance MartineForeldra: Pige Ingeborg Andersdatter Eikrem og Ungkarl Blikslagersvend Nils Ingebrigtsen fra Aalesund. 1861-1860. Begges 1ste Lejermaal.Fadderane: Pladsbr[uger] Aslak Sivertsen Eikrem og Hustru Marit. Kirkesanger Tolaas, Kone Anne [....] Eikrem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Gunnar og takk.Der fikk jeg bekreftet at jeg hadde feil person. Jeg hadde tolket det til Anders Sivertsen Eikrem (Morens/pikens far som jeg oppdaget var død da.) Den siste MARIT er det vell Constanse som er mellomnavn i klammen.Tusen takkGunnar Andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.