Gå til innhold
Arkivverket

[#69805] Håkon 'Vik' ca 1636 - 1676 i Tjølling.


Gjest Roy Kåsa
 Del

Recommended Posts

Gjest Roy Kåsa

En datter Live ble gift 1697 med Hans Tjøstolvsen som var fra Klåstad. (Bosatte seg på Lystad i Sandar.) Kjenner noen til denne Håkons foreldre og eventuelt Håkons hustru og flere barn? Han var visstnok bosatt på Vik i Tjølling. Roy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei Roy!Har funnet noen skiftekortavskrifter på DIS-Norges nettsider – genealogiske ressurser [url="http://www.disnorge.no/genress/ut.php?id=145458>http://www.disnorge.no/genress/ut.php?id=145458. På side 93 finner jeg følgende opplysninger:-----------------------------------------------------------Vikerøen, Tjølling 5.9.1701 Sk.pr. 5, Fol. 3bMaren Hågensd. død, g. Hans Tordsen.Barn: 1. Søfre, 1 år. 2. Elen, 2 år.Barnas nærmeste frende: Hans Tiøstelsen Lystad, Sandeherred.Brt: 35-3-0. Nt: 26-2-0. -----------------------------------------------------------Vikerøen, Tjølling 26.6.1706 Sk.pr. 5, Fol. 117Hans Tordsen død, g.1. Maren Hågensd., død, g.2. Ingebor Olsd., død, g.3. Maren Guttormsd, gjenl.Barn: 1. Søffren, 6 år. 2. Elen, 8 år. (understr. = neste ektesk., min anm). 3. Toer, 1 ½ år. Ingen i 3. ekteskap.Barnas farbror: Michel Nielsen på Halsen. Toers bestefar: Ole Grønneberg.Brt: 108-1-23. Nt: 49-1-12. Da skifte ikke er avholtdt etter Ingebor Olsd., får enken 1/3, barn av 1. ekteskap 1/3 og Toer 1/3.Hans Tordsen Vikerøen og Maren Haagensdatter Vig ble gift i Tjølling 11.6.1696 - Vestfold fylke, Tjølling, Ministerialbok nr. 1 (1670-1716), Ekteviede 1691-1698, side 21. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: LenkeDa går jeg ut fra at Maren og Live var søstre...Til høyre i kirkeboka, september, år 1700, mener jeg å ha funnet dåpen til Hans (Tordsen) Vikerøens sønn Søren. - Vestfold fylke, Tjølling, Ministerialbok nr. 1 (1670-1716), Fødte og døpte 1701, side 36. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: LenkeHans Vikerøens datter Eli ble døpt 28(?) juni 1698 - Vestfold fylke, Tjølling, Ministerialbok nr. 1 (1670-1716), Fødte og døpte 1698, side 34. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gunn Huglen

I mine Tjølllingbøker Jan w. Krohn -Holm s. 383 under Vik Østre , Bruk 4 . Heimdal står følgende: Håkon Vik d. 1676, 40 år. Bruker ca 1670-1676, på halve Vik Østre. Barn 1. Live g.m. Hans Tjøstolvsen , Klåstad Øv. og 2. Mari g. m. Hans Torsen, Vikerøya.Her står ikke hvem Håkon Vik kom fra, dessverre.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kirkebøker for Tjølling starter 1670 , så da finner vi nok ikke hans fødsel eller vielse i kirkebøker. Går ut fra at det ikke finnes tilgjengelige skifte etter Haagen heller?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.