Gå til innhold
Arkivverket

[#69817] Oppslag bygdebok: hemsedal gårdrsnavn Trøm


Gjest Jan Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Pedersen

jeg etterlyser Peder hansen Trøm gift 1782, med Lochris Tommesdtr f-1750 død 1832. Jan Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Tror dette må være Lochris sammen med barna sine i 1801 LenkePå FS fant jeg dåpen til en datter: Kirsti f.16/7-dpt.20/7 1794 Fiskum (Eiker), Peder Hansen og Lochris Tommesdt. Så da døde vel Peder mellom 1793-1801, og sannsynligvis i Fiskum eller Eiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ikke funnet han død i Fiskum, men kan jo ha oversett noe. I 1794 da Kirsti ble døpt bodde de på Røeds eie. Jeg leter etter alderen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Pedersen

Hei Berit Takk for iherdig innsats så langt. Jeg leter videre, men det er ikke lett Jan Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Austad

En Peder Hansen Trøm blir konf. 1773 i Hemsedal, 24 år gammel. Side 374 i minibok. En god kandidat?Mvh Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Austad

Minibok fødte 1758: (side 207 litt over midten på høyre side): Hans Trøm og Sigri Andersd. b Peder.Mvh Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Austad

Jobber for tiden med å registrere det som står i minibøkene for Næs (Næs, Gol, Flå og Hemsedal) fra 1693 og oppover. (Det som går an å lese - mange steder blekket er nesten eller helt visket ut) Driver nå med året 1698.Knud Hansen Trøm ble gift med Barbro Nilsd. i 1693. Har ikke registrert noen barn på dem enda.......(kan ha stått der blekk er uleselig) Kan være aner til 'din' Peder Hansen Trøm? Gir beskjed hvis jeg kommer over noe.Mvh Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Pedersen

Hei Heidi Ja,dette lover bra, nettet snører seg sammen Knud Hansen gift Barbro Nilsdtr kan være foreldre til Hans Trøm, jeg leter videre Takk så langt Jan Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.