Gå til innhold
Arkivverket

[#69824] Hansine Albertine Hansdatter på Ulsmåg i Fana


Gjest Svein Atle Stendal
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Atle Stendal

Jeg hadde et innlegg på Brukerforum tidligere i april (69289) om en Maria Nilsdatter ,muligens fra Haugland i Fana. Jeg fikk mange gode og hjelpsomme innspill, men jeg mangler ennå den avgjørende bekreftelsen. Mitt spørsmål er: Finnes det noen protokoller eller nedskrivinger i arkivene som klargjør hvorfor Hansine Albertine Hansdatter f. 16.10 1833 på Askøy havnet på Ulsmåg , sannsynligvis på legd,en gang før 1837 og senere i Stendadalen på begynnelsen av 1840-tallet ? Er Hansine nevnt i skiftet etter Mari Nielsdatter da hun døde i 1857 ?Mvh Svein Atle Stendal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Atle Stendal

Finnes det virkelig ingen nedtegnelser om hvorfor og hvordan Hansine Albertine Hansdatter havnet på Ulsmåg i Fana mellom 1833 og 1837? Jeg trodde at fattigkommisjoner o.l. etterhvert var kommet i gang de fleste steder. I så fall - finnes noe slikt for Fana i denne perioden på statsarkivet?M. v. h. Svein Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Fattigkommisjonen var nok i funksjon også i Fana, men arkivet etter den ligger nok i Bergen byarkiv snarere enn i Statsarkivet i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.