Gå til innhold
Arkivverket

[#69826] Jeg har behov for tydning.


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg trenger noen som kan hjelpe meg å tyde hva som står på høyre side på nr. 499. Ole Magnesen og Kari Olsdatter. Hva står det under Kari Olsdatter? LenkeMed vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Det er en plass på Vestlandet som heter Kvamme, så kanskje er det det?Takk i alle fall!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Kjellaug R. Petit

I tillegg er dette i Manger, så mye stemmer for at Berit har funnet rett sted. Caroline ble og født i Manger. En god idé er å legge inn permanent sidelenke også, da kan vi se hvor de kommer fra. Ellers er det jo Kvamme andre steder, men her er det som sagt snakk om Kvamme i Manger. Vestlandet er jo ellers stort-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Samme par:Magne i 1810: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=19&filnamn=dp12611759&gardpostnr=5510&personpostnr=16525#nedre>Lenke Lisbet i 1812: LenkeJakob i 1813: LenkeEly i 1815: LenkeOle i 1818: LenkeNils i 1820: LenkeCaroline som du har funnet i 1822: LenkeHun ser ut for å være deres yngste.Ole Magnesen Kvamme og Kari Olsdtr Lunde gifter seg i 1806:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig, hjertelig takk! Dette var flott å få på plass. Jeg går utifra at at Lunde også er Manger. Stemmer det?Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.