Gå til innhold
Arkivverket

[#69831] Oppslag ønskes; HYLLESTAD bygdebok; VAAGE og SØREFJORD.


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,En Anne Hansdatter fra Vaage i Øen sogn, f ca 1767, gifter seg med en Hans Olsen fra Sørefjord i Hyllestad sogn, f ca 1761, i 1793.Står det noe om disse to under disse gårdene, evt under Systad, Myklebust eller Berge.Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Løfter denne opp i håp om at noen har HYLLESTAD og kan gjøre et oppslag.Tar også med gården AKSE i Hyllestad når det gjelder Hans Olsen f ca 1761.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Hei Arnfrid!Skal forsöke og hjelpe dig så gott jeg kan.Jeg har bygdeböker for Hyllestad b. 1 og 2,men jeg kan ikke finne Anne H. nämnt under gård Vaage/Öen sogn,og heller ikke Hans O. under gård Sörefjord/Hyllestad sogn. Og ikke heller nämnes de under gårdene Systad,Myklebust,Berge el. Akse.Her er en kandidat,Hans Olss. Lien/Öen sogn, f.22/3-1762, h.side : LenkeHenviser til ditt andre innlägg : Jeg hadde også funnit Hans Olss. Vären/Väröy/Askvoll,en bror Mattias, men det var jo ikke nämt noe mer om de i bygdebok/Askvoll,som du allerede vet.Kan väre sånn att Hans Olss. blev bortsatt/oppfostret på Systad, og att han derfor har brukt namnet i senere tid i Bergen.Tilbake til min kandidat : I bygdebok/Hyllestad b. 1, under gård Liane/Öen sogn s. 135, står det nämnt, Synneve Mikalsdtr. g. 1759 m. Ole Olss.. De måtte flytte/forlate/ge fra sig gården år 1767 m. 5 barn, da de hadde blivit innblandet i en tjuverisak.Ingen som vet hvor de blev av.Mvh,Svehn Ruskelöv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Hei igjen!Har sökt gjennom kirkeböker/Askvoll for og finne Anne(a) Hansdtr. som döpt 1766-1768.Kandidat nr.1,v.s.,n.sist: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8596&idx_id=8596&uid=ny&idx_side=-97>Lenke I bygdebok/Hyllestad b.1 gnr.9/Björnestad s.84,bare nämnt att Anna er f.1766 som nr.5 av 8 sösken.Kandidat nr.2,h.s.,döpt nr.2 oppifra, uekte födt, mor Synneve Östendtr.??:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk Sven,Her er en debatt om den Hans Olsen f på Lien LenkeSå, dersom det er korrekt, er kanskje ikke han en kandidat.Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.