Gå til innhold
Arkivverket

[#69838] Aner til Hanna Kristine Kvale og Tore Paulsen Finnmark / Troms/ Nordland


Gjest Rolf  Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Søker aner til både Hanna Kristine Kvalen født 1837 stedet Bossekop i Alta.Hun døde vel i 1890 Eiby, Alta.Hennes ektemann Tore Paulsen , vet ikke om disse var gifte? barn: Inga Aminda Toresen født 7 september 1878 i Eiby i Alta. død 19 mai 1960 Sommarhusstrand i Hadsel i Nordland fylke. Kan det være noen som kan hjelpe meg ? Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ved dåpen Inga Aminda Petrine Sigvarda i Alta i 1878, står det at Tore Paulsen Rosten var enkemann. Her er han vel med kone og barn i 1875 LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Her er en Paul Thoresen Erlien med familie utflyttet fra Lesja i 1853.Kildeinformasjon: Oppland fylke, Lesja, Ministerialbok nr. 6B (1843-1854), Inn- og utflyttede 1853, side 818-819. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Vielsen med Beret Arnesdatter. Det ser ut som om Beret og Anna var søstre.Kildeinformasjon: Finnmark fylke, Alta i Alta, Klokkerbok nr. 1 (1858-1878), Ekteviede 1863, side 257-258. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Anne(a) begravet 1877, nr 14 Kildeinformasjon: Finnmark fylke, Alta i Alta, Klokkerbok nr. 1 (1858-1878), Døde og begravede 1877, side 415-416. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Tangen 115-1, Folldalsboka 1, side 576:Paul Toresen f 22/12-1801. Foreldre: Tore Paulsen Hjerkinn og Sigrid Samuelsdatter Dalslåen.Streitlien 165-1, Folldalsboka 2 side 377:Ingrid Mikkelsdatter f 7/9-1812. Foreldre: Mikkel Jørgensen Streitlien og Ingeborg Engebretsdatter Lien 110-1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Tusen takk for hjelpa Da kommer jeg bakover med Tore Paulsen s aner Spørs om det er noen som har noe på Hanna Kristine Kvalen.Det kan jo hende at hennes aner kanskje kom fra svensk/finsk side.Det kan hende at det ikke nødvendigvis finnes noe data på Hanna Kristine Kvale s foreldre. Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Kan det være denne Hanna Kristina Kvale i 1875?LenkeJeg synes ikke det er helt sikkert at hennes angitte fødselsår ved datterens dåp i 1873 er 1837. Den som skrev, har krotet, det kan like godt stå 1857??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Ser at Hanna Kristine skal være døpt/ født i Målselven sogn. Da bør det vel være enten i Bardu eller i Målselv.Jeg har sett i disse kirkebøker , men jeg har ikke ennå funnet noen Hanna Kristine der, men jeg har sett at det er noen som heter tilnærmet ant Hanna.Er ikke sikker her da.Noe er også litt vanskelig å tyde hva som står på sidene. RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg har heller ikke klart å finne ut noe mer om Hanna Kristine Kvale. Det er fristende å tro at det er henne vi finner i 1875, fødselsår i folketellingene kan jo også være feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.