Gå til innhold
Arkivverket

[#69841] Oppslag bygdebok for Os i Østerdalen


Gjest Trond Gellein Løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Gellein Løkken

HeiJeg lurte på om nien har tilgamg på bygdebok for Os, og som kan gjøre et oppslag der for meg.På garden Nordgarden bodde det i 1880 en mann som het Johan Haagensen, født 1852. Han var sønn av bonde Haagen (Haaken) Johnsen på Nordgarden på Os.Denne Johan ble gift på Tolga i 1880 med min tippoldefars søster, Beret Estensdatter Erlien. Finnes det noen spor av disse eller henvisninger til hvor det ble av dem i Os bygdebok?MvhTrond Gellein Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Gellein Løkken

Aha, derfor jeg ikke finner noen flere spor etter dem. Takk skal du ha for oppslaget.MvhTrond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Tollan

Her er utvandringa fra Trondheim 14.4.1880 10 dager etter at de giftet seg - sammen med mange andre tolginger og osinger. (Håper linken funker): Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Gellein Løkken

Veldig bra, linken virket. Der fant jeg et barn av Beret og Johan også.En av mine tipptippoldemødre var gift til Tollan, hun var også fra Erlien men en annen gard. I tillegg haddde en annen 3tippoldemor en søster som også var gift til Tollan, de kom fra Ummundsgjelten Tellebond. Kanskje vi er beslektet langt uti?Takk og hilsen fra Folldal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.