Gå til innhold
Arkivverket

[#69844] Var ligger orten Kjolen?


Gjest Boel Pettersson
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Okkenhaug

Østre og vestre Kjolan er sjøer i fjellet i Åre-Kall området i Jämtland, i nærheten av Melen i vestenden av Kallsjøen. Ved begge sjøer var det bosetting på 1800-tallet og fram på 1940-tallet. Grendene hette Østre og Vestre Kjolan. De hadde egen skole ei tid. Kan det være dette du er ute etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boel Pettersson

hej Ja jag tror det. Jag letar mycket i detta område samt runt verdal med omnejd efter släkt och gårdar. Finns det någon bra karta över området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Hvis det er riktig Ramnes så ligger det vel i Vestfold Fylke, tidligere egen kommune men i dag sammenslått med Våle tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg kontrollerte etterpå ! Det stemmer det som jeg skrev, at nå heter det Re kommune. Hilsen Helge H. God Syttende mai !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Stemmer Helge, kom ikke på at det er det er Ramnes og Våle som danner Re Kommune. Og god 17. mai-feiring fra meg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boel Pettersson

Hej killar/gutter Ni ska ha mye tack för er hjälp. Nu ska jag titta på kartan så att jag kan åka i sommar och leta efter mina rötter. Det blir en fin tur. Ha de gott och jag hoppas att vi höres på nytt i andra saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.