Gå til innhold
Arkivverket

[#69850] Feil kirkebøker, Sagene og Skjeberg har felles adresselinje.


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen
Lenke Dette er tatt fra Skjeberg Mini I8(1869-1885) fødte og døpt 1870-1872, s.122. Den samme adressen er til Sagene Mini 2(1880-1897) konf. 1894, s.68Jeg hadde ikke noen andre kirkebøker åpne, og heller ingen andre faner ang. kirkebøker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Prøve for å se hva jeg får,skal være fra Skjeberg MINI Østfold fylke, Skjeberg, Ministerialbok nr. I 8 (1869-1885), Fødte og døpte 1870-1872, side 122. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Hvis du, Berit, klikker på de tre linkene som nå ligger i (1), (2) og (3), vil du se at adresselinjene IKKE er like. Lenkene i (2) og (3) er like, med unntak av de detaljene som viser at Solveig har brukt listemodus ved visning av siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

..og jeg får de samme adressene opp hver gang jeg åpner lenkene! Nå har jeg gått ut og inn av DA noen ganger, og åpnet lenkene med omtrent en halv times mellomrom, men adresselinjene har ikke endret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Lenken i (1) går jo til Sagene og lenken i (2) til Skjeberg, men jeg går ut fra at det ikke var dette du mente med forskjellig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå er jeg tilbake igjen med det som jeg fikk opp da jeg prøvde å åpne de foran nevnte lenkene:Error kb_0006d: Page switch error! MySQL error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ') and (brukernr. = 11813) limit 1' at line 1.Brukernr.= endrer seg hele tiden.Ellers kan jeg legge til at jeg sjekket adressene flere ganger, skrev dem ned og sammenlignet, før jeg la inn beskjed om det her i skanna kirkebøker, og lenkene var garantert helt like. Jeg vet også at da jeg første gang la inn lenkene så visste de til riktige kirkebøker, for det sjekket jeg først. Hva som skjer her aner jeg ikke, men noe galt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Else (7) Det jeg mente med forskjellig var at de lenkene førte til en kirkebok, neste gang jeg prøvde (like etterpå) fikk jeg error. Nå får jeg kun error.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Jeg må bare gi opp, tror jeg :-) Jeg får ikke - og har heller ikke fått - 'error' på noen av lenkene. Alle 3 virker her hos meg, og adresseinformasjonen endrer seg heller ikke.(Det med 'brukernr.' kommer vel bare opp når teksten med 'error' vises, gjør den ikke?)Dataverdenen er FOR mystisk for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Prøvde igjen nå. Åpnet lenka i (1) og den var OK, pil tilbake, åpnet lenke i (2) OK. Pil tilbake sjekket (1) igjen og fikk error, og error i (2).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det er ikke noe galt med adressene, men jeg får også de feilmeldingene som Berit har fått når jeg klikker litt fram og tilbake, slik Berit beskriver.Jeg gjør oppmerksom på hva vi skriver på framsida til tjenesten (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read): 'Forsøk å la være å bruke Back/Tilbake-knappen i webleseren! Bruk heller tjenestens egne 'tilbakeknapper' på de ulike sidene, hhv. [Opphev valg], [Mitt utvalg] og [innholdssiden].'Berit og jeg har fått feilmeldinger etter å ha brukt tilbake-knappen i webleseren, så det er nok der det hele oppstår - uten at jeg er mannen som kan forklare hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Siden ingen andre har fått feilen, så er vel sjansen der for at det er pila som forårsaker feilen. Jeg har alltid gjort det på den måten før uten problemer. Jeg har jo bare åpna ei lenke, og hvordan skal jeg komme tilbake til debatten uten å bruke pila. Jeg kan jo ikke bruke pila i krk.boka for da blar jeg meg bare videre i den, og det er jo ikke det jeg ønsker. Jeg kan gå til Digitalarkivet, men der havner jeg på forsida der, og det er for tungvint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Én mulighet er å høyreklikke på lenka når du er i debatten, og velge 'åpne i ny side' eller 'åpne i nytt vindu'. Da kan du veksle mellom debatt og kirkebokside®.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg tror ikke det hjelper så mye, men kanskje misforstår jeg hva du mener.Hva gjør dere andre når dere vil tilbake til debatten igjen etter å ha sett på innholdet i ei lenke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Hvis du gjør som forslaget i (15), blir debatten værende uberørt i ett vindu, mens siden i lenka blir åpnet i et nytt vindu. Så kan du bytte fram og tilbake som du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.