Gå til innhold
Arkivverket

[#69853] Hvor kom Niels Andersen, født før 1801 fra? Gift i Manger?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Daniella Pedersdatter,født 22.10.1792 på Taule, Manger, Hordaland fikk sønnen Kristian Nilsen i 1819, født i Manger, Hordaland. Men hvor kom faren Niels Andersen fra?Jeg takker for all mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Her er vel vielsen i 1812 (nederst til venstre) Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Manger, Ministerialbok nr. A 2 (1792-1815), Ekteviede 1812, side 177. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11604&idx_id=11604&uid=ny&idx_side=-184>Lenke Ifølge denne kom han fra Kolstad - begge kausjonistener er også derfra. Da har du en kandidat i 1801 som er 15 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk skal dere ha! Berit Knudsen. Når du korigerer angående Danelle så har jeg kun det som er blitt meg fortalt. Men når du vet at det er dåpsdato så kunne du vel gitt meg fødselsdato? :))Med vennlig hilsen Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Arnfrid. Ja jeg ser det og det er vel grunnen til at feilen har oppstatt fra de som har gitt opplysningen. Jeg har i alle fall registret henne med årstallet født 1792. La meg også gjenta hva jeg har sagt før: Med mitt reduserte syn er det utrolig vanskelig å lese gamle kirkebøker. Derfor er jeg veldig takkemmelig for all hjelp jeg har fått på dette forum!Med vennlig hilsenBirger Fprsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.