Gå til innhold
Arkivverket

[#69855] Foreldere til Kari Johannesdatter f 1810 i Tune - Hvem var de?


Gjest Bjørn-Erik Skjøren
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Kari er døpt 11 mars 1810 i Tune [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7495&idx_id=7495&uid=ny&idx_side=-92>LenkeForeldre er oppgitt til Johan Sørensen og Anne Mariesdatter? Jeg finner to kandidater til Johan men ingen til Anne i FT1801. Noen som kjenner til disse eller kan hjelpe med giftemålet som jeg heller ikke finner.Wife: Kari Johannesdatter #1781 Census name Karie JohannesdatterBorn: 26 Feb 1810 in Turkerud,Tune, Ostfold, Norway Baptized: 11 Mar 1810 in Tune Kirke,Østfold,Norway Father: Johan Sørensen #1783 Mother: Anne Mariesdatter #1784Karis dåp, høyre kolonne høyre side: Lenke Faddere: Ingeborre(Ingeborg) Chrestensdatter Alvim, Anne Marie Chrestensdatter Alvim, Chrester Alvim, Ole Alvim, Anders Ouenssen Sarp Husband: Kristian Pettersen #1780 Resided (family): 1865 in Brakken St. Olafsvold,Tune,Østfold,Norway Married: 16 Dec 1836 in Tune Kirke,Østfold,Norway - Born: 1811 in Skibtvedt,Østfold,Norway Occupation: 1865 Brugsarbeider Borregaard Resided: 1836 in Sannesund Father: Peter Olsen #1782 Ekteskapet mellom Kristian og Kari no 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Ser ut som om jeg har lest feil, kan moren være Anne MARIUSDATTER? Finner henne alikevel ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Vigselen 30 juni 1802 Kildeinformasjon: Østfold fylke, Tune, Ministerialbok nr. 4 (1797-1815), Ekteviede 1802, side 361-362. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Moren til Kari heter nok Marcusdatter til etternavn. Jeg tror du finner både Johan Sørensen(artillerist) og Anne Marcusdt. her i 1801 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Takker og bukker igjen. Hva skulle 'en blind hane' gjort uten dere Else og Berit! Takk til deg også selvfølgelig som fant ekteskapet Kirsti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Til innlegg 6 for de som er interesserte så er både Johanes og Erich brødre av Johan. Alle født på Strømnes i Tune (Tunesiden da det finnes Strømnesgårder på begge sider av Glomma). Foreldre er Søren Jonsen og Karen Johannesdatter. De har også en søster, Anna døpt 11 nov 1770.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Til innlegg 6 for de som er interesserte så er både Johanes og Erich brødre av Johan. Alle født på Strømnes i Tune (Tunesiden da det finnes Strømnesgårder på begge sider av Glomma). Foreldre er Søren Jonsen og Karen Johannesdatter. De har også en søster, Anna døpt 11 nov 1770.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.