Gå til innhold
Arkivverket

[#69862] Bamble, flere Abraham'er, hvem er riktig mann?


Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest Kikki Brill

Sedsel Jensdatter født 1788, gifter seg med Abraham Hansen i 1813. Deverre står det ikke alder ved vielse. Det finnes flere Abraham'er, blant annet også under Tveten men aldersmessig virker det som Abraham fra Udgaarden er mest korrekt. Jeg har trodd det var Abraham Hansen fra Høen men da er han jo bare fjorten år når første barnet blir født. Noen som kan utfra vielsen og barna se hvem som er hennes ektemann?Sissel sine foreldre er Jens Christensen og Marthe Dorthea Caspersdatter. 1801Familysearch: Kandidat nr 1 som nok er litt ung: Abraham HANSEN (AFN: MRN1-NV) Pedigree Sex: M Family --------------------------------------------------------------------------------Event(s) Birth: 26 Jul 1798 Hoen, Bamble, Telemark, Norway--------------------------------------------------------------------------------Parents Father: Hans ABRAHAMSEN (AFN: MRN1-H1) Family Mother: Pernille SIMENSEN (AFN: MRN1-J6)Kandidat nr 2 Abraham HANSEN (AFN: MRNB-RM) Pedigree Sex: M Family --------------------------------------------------------------------------------Event(s) Birth: 12 Feb 1786 , Bamble, Telemark, Norway--------------------------------------------------------------------------------Parents Father: Hans OLSEN (AFN: MRNB-N4) Family Mother: Maren ABRAHAMSDATTER (AFN: MRNB-P9)Kandidater i 1801 tellingen for Bamble Lenke

bilete7058.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Hei Anne, vet du, jeg trodde det stod Arbeidsmand..tusen millioner takk! Hva skulle jeg gjort uten dere som kan lese denne skriften. Da får jeg se hva jeg finner. Kikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.