Gå til innhold
Arkivverket

[#69890] Hadde Claus Jørgensen Topdal d 1671 en datter Karen?


Gjest Ole Bjørn Darrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Bjørn Darrud

Karen Clausdtr var gift med Mads Michelsen i Risør. Hun dør i 1747 i Risør, 85 år gammel. Hun er mao født ca 1662. Er hun datter av sogneprest Claus Jørgensen Topdal g1m Johanne Pedersdtr Kierulf?Mvh Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Men der heter datteren til Claus, Maren og ikke Karen.Og denne Maren blir ikke gift med Mads M.Så da virker det ikke som om hun Karen var Claus sin datter desverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

Heimange takk. Det kan kanskje være flere barn i dette ekteskapet og en søster Karen?Jeg har sett enkelte andre oppslag (DIS-treff) som oppgir Karen Clausdtr Topdal (gm Mads Michelsen) datter av presten. Jeg lurer på hvilket kildegrunnlag som finnes her.Mvh Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Beklager! Jeg prøver på nytt (men om det går skeis igjen, dreier det seg altså om tråd nr. 15487): Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Maren Clausdatter Topdal f. c1666 skal visstnok være gift i 1686 med Niels Samuelsen Nørholm (1648-1718). Jeg har Claus notert med sønnen Laurits fra 1. ekteskap med Adelus Hansdatter Teiste og med med barna Adelus, Karen (f. c1662, g.m. Mads Michelsen Thue), Peder (usikker) og Maren fra 2. ekteskap med Johanne Pedersdatter Kjerulf. (Har ikke notert kilde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

Mange takk for nyttige innspill, selv om det foreløpig ikke er noen kilder/sannsynliggjøring av sammenhengen Thue/Topdal.Ved dåpen (i Risør) til Karen Clausdtrs datter Kirsen 21.4. 1697 finner jeg følgende faddere: Dorothea Catharina Clausdaatter som holt barnet, Dorothea Nielsdaatter, Anna Jensdaatter, Corneliis Corneliisen, Peder Tøgersøn fra Hiøring i Danmark, Hans Larsøn Molands hustru. LenkeDorothea Catharina Clausdtr er gift med Christopher Winther og er vel datter av Claus Jochumsen Schach. Kan hun være søster av Karen Clausdtr eller er det bare borgerne i Risør som er hverandres faddere?Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

HeiNoen som kan gjøre oppslag i eldre utgaver av NST (3, 4 og 10)?3:60Mads Michelsen ThueIngeborg Madsdtr ThueKaren Topdal 4:56-58Peder Clausen TopdalMaria Dotothea TopdalKaren TopdalJohannes Clausen Topdal 10:65Mette Christine Thue gm Bang På forhånd takk!Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.