Gå til innhold
Arkivverket

[#69892] Alstahaug/Herøy gården Gåsvær søndre - Anton Petersen 9 år.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Kjenner noen til Anton Petersen 9 år i 1801, sønn av Peter Andersen og Johanna Andersdatter på Gåsvær søndre.[url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=f18011820&gardpostnr=77&personpostnr=2014&merk=2014#ovre>LenkeDet første av barna jeg finner døpt i Herøy er sønnen Jacob Andreas døpt i 1794(øverst på venste side):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Anton sin dåp, høyre side Kildeinformasjon: Nordland fylke, Alstahaug i Alstahaug, Ministerialbok nr. 830A07 /1 (1776-1800), Kronologisk liste 1791, side 57. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Ifølhge familysearch fikk de sønnen Andreas døpt 30.078.1800, Alstahaug (herøy?)... Finner ikke en Andreas døpt ca. 1788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk til Kirsti og Erling for at dere fant det jeg har oversett!! Håper det finnes bygdebøker eller andre nedtegnelser som kan sette lys på hvor det ble av Anton. Jeg var inne på sidene til DIS, men kan ikke se at det finnes vanlige bygdebøker blant det som er publisert der.Jeg fant en Anton Petersen Gåsvær fonfirmert i 1813, 18 år gammel (født 1795) - så her spriker alderen med 4 år fra dåpen dere fant. Men dte skjer jo ofte at alder spriker en del her og der.Tusen takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvard Lundestad

Hans Tobias Pettersen og Anton Pettersen omkom på Gåsværfjorden sammen med 5 andre da de skulle bringe to lik til Herøy kirke. Bare Hans Tobias ble funnet, og han ble gravlagt på Herøy 2. påskedag 1814. Se Minesterialbok for Alstahaug 1801-1819, s. 162.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk for svar. Da kan jeg eliminere ham fra listen, da kan han ikke være den Anton Petersen jeg leter etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.