Gå til innhold
Arkivverket

[#69895] 17. mai


Gjest Kjell Alsén
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg ønsker også alle dem som leser dette en god 17.mai. Ekstra moro er det jo at Norge vant Grand Prix dagen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Gratulerer med dagen, og med melodiseieren i Moskva også forresten. Nå må vi vel sjekke Rybaks opphav også? Jeg så for meg en gammel nedlagt heie-gård første gang jeg hørte Rybak-etternavnet, noe a la Rubakken.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Olav Kleppen

Gratulerer med dagen alle sammen!I likhet med deg Erling, så tenkte også jeg på et norsk opphav når jeg hørte/så Rybak-navnet. Var han fra Ørlandet eller deromkring? Jeg vet at enkelte skriver det som vi uttaler som 'bakk' med en k, f.eks.: Lysøbak.Joda, det var morro med seieren til Alexander, det var jo ikke engang spennende særlig lenge...:-)Mvh. Bjørn Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Olav Kleppen

Joda, Kjellaug, derom ingen tvil. Han har selv snakket mye om sin bakgrunn, og i går så jeg en videosnutt hvor bestemora i Minsk ønsket ham lykke til.Og jeg hørte en uttalelse fra en hviterusser om at i år var det Norge som representerte Belarus i Grand Prix, siden de selv ikke kom til finalen ...:-)Det var da han vant NRK-konkurransen Kjempesjansen i 2006, vi først ble kjent med ham. Da jeg så navnet på skjermen uten å ha hørt om hans bakgrunn, så så jeg for meg en ørlending eller no'.....:-0)Håper du får en fin dag der du befinner deg, Kjellaug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Gratulerer med dagen fra meg!Her på Ørlandet har vi flott sol på nasjonaldagen.Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.