Gå til innhold
Arkivverket

[#69896] Stavanger: Jakobine Louise Andersen f 1897 sine barn


Gjest Jonny Mydland
 Del

Recommended Posts

Gjest Jonny Mydland

Hei! Jeg lurer på om der er folk der ute som har opplysninger - eller kan finne opplysninger - om Jakobines barn? Hun fikk to barn: Laila Juni, f.5-11-1919 (faren skal være en sjømann fra Nordland?) og Allis, f.24-6-1921 (faren skal være en danske som Jakobine var gift med en kort tid). Jakobine er min mormors søster. Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Vel, det er det som er problemet. De bodde i Stavanger, som nevnt i overskriften, men jeg vet ikke om de er døpt her. Det ser ikke ut som de er døpt i Johannes menighet hvor foreldrene til Jakobine bodde.Disse hette for øvrig Elise Torgersen – ”Lisa”, f.25-3-1862, 3/1865, død 28-6-1932, gift 1-12-1888 borgerlig i Stavanger (innført i St.Johannes) med Jakob Ingvald Andersen Skretting, f.18-6-1871, død 16-6-1931. Jakob var bøkker. De bor 1900 i nabohuset til hans foreldre, Nedre Banegate 30. De bodde rett etter i Drollehålå (Strømsteinen 6), i Taugata 19 og Mellom Strandgate 3. Under 1.verdenskrig bodde de på Askeland i Tysvær, og flyttet så til Skreddersmauet 3 i Stavanger. De bodde også en tid på Leikvoll i Randaberg og Rægje på Sola (grdnr.17, brnr.26?), visstnok også på Ombo. Etter 1928 bor de i Nedre Banegaten 26 i Stavanger. De holdt seg med andre ord helst i 'Varmen', som vi kaller deler av østre bydel, men flyttet en del på seg.Jeg håper det er noen der ute som kanskje har vært borti disse, eller som har litt mer fantasi om hvordan jeg kan finne frem til dåpen til de to barna til Jakobine.Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Hei JonnyHer er dåpen til Laila Juni Lenke Rogaland fylke, Domkirken i Stavanger, Ministerialbok nr. A 34 (1915-1929), Fødte og døpte 1922, side 165.Har sett etter Allis men ikke funnet henne enda men skal forsette å lete. Har en liten info om Laila Juni tror jeg men kan ikke legge den ut her siden det er i nær nå tid skulle hatt mailen din kansje? :)Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Hei IgjenHer er Allys Vilandas dåp Lenke Rogaland fylke, Domkirken i Stavanger, Klokkerbok nr. B 19 (1915-1932), Fødte og døpte 1922, side 157.Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei!Helt utrolig bra - og en stor takk til dere alle! Nå blir også datter til Laila glad!Til Hege: mailadressen min er jonny-m@online.noLitt spent på hva du har!Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.