Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Kikki Brill

[#69905] Tyde notat i marg av presten i Skien

Recommended Posts

Guest Kikki Brill

Dåp nr 11, Niels Nielsen far flaademand. Hva står det i margen ved siden av, på venstre side i Klokkerboken? Kildeinformasjon: Telemark fylke, Skien, Klokkerbok nr. 2 (1814-1842), Fødte og døpte 1815, side 4-5. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7890&idx_id=7890&uid=ny&idx_side=-5>Lenke Permanent bildelenke: LenkeI prestens innføring ser det ut til å stå noe om en tvilling? Kildeinformasjon: Telemark fylke, Skien, Ministerialbok nr. 5 (1814-1843), Fødte og døpte 1815, side 3. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

bilete7075.jpg

Guest Gunnar Sigdestad

Hei Kikki!I margen ved dåp nr. 11 Niels Nielsen, står 'født med Søsteren Hansine paa foregaaende Side No. 12. 6te Martz d: d: hiemmedøbt af Mad. Striboldt[?].På sida framanfor står i merknadsfeltet 'een Tvilling. Broderen [....] 11. næste Side[?]

Guest Kikki Brill

Hei Gunnar! Det stod Hansine ja, jeg syntes det men er fortsatt veldig usikker på hva jeg tror jeg leser. Da får jeg dykke inn i kirkebøkene og finne tvillingen. Ha en flott regnværsdag! kikki

Guest Gunnar Sigdestad

Hei Kikki!Du har allereie funne tvillingen! Niels Nielsen er den eine, broren, og Hansine den andre, systra! Det er berre det at dei står oppførte på kvar si side.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.