Gå til innhold
Arkivverket

[#69920] mannskapslister dampskip 1910 tallet


Gjest Anders Rofstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders Rofstad

hei.driver å leter etter anene til bestemor.ho ble født i trondheim 1913; jente nr 9; Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Bakklandet (Bakke), Ministerialbok nr. 604A23 (1908-1916), Fødte og døpte 1913, side 129. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3079&idx_id=3079&uid=ny&idx_side=-139>Lenke Permanent bildelenke: Lenkei dåpsinnføringen står det ikke noe navn på far, men det står at moren, Magda Schelvan er 'dampskibspige' i konfirmasjonsinnføringen står far oppgitt til Matros Martin Øien;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Her ville jeg ha tatt kontakt med Statsarkivet i Trondheim, som sitter på sjømannsrullene fra Møre og Romsdal, Trøndelag og Nordland.Øien/Øian er er navn som i hvert fall for meg peker mot Trøndelag. Jeg ser i 1900-tellingen at det er mange Martin Øien å velge i, 4 av dem hørte hjemme i Trondheim. Men neppe noen av disse fire var matros i 1913, men sjømannsrullene for Trondheim burde kunne fortelle om det var noen matros Martin Øien 1912-13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.