Gå til innhold
Arkivverket

[#69925] Neuman og Bang i Drammen, Buskerud


Gjest Jan Søstuen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Søstuen

Søker foreldrene til Andrea Wilhemine Bang (f. ca 1828) og Thora Bang (f. ca 1834). Moren Magdalene Cathrine Bang er enke under FT1865, og er oppført å være 67 år. Jeg finner en Magdalene Cathrine Neuman i Bragernes (Drammen) under FT1801 som muligens kan være den samme som er gift Bang i 1865, men hva het hennes mann som døde før FT1865?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Og her finnes muligens også forklaringen på Jespersen-navnet? Her er nevnt en pastor ( muligens en slektning?) som fadder. LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om du søker under Drammen og døpte Strømsø finner du mange barndåper til ekteparet Thomas Bang og hustru født Neuman: LenkeHer er lett å lese faddere ved barndåpene i disse transkripsjoner.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

H. Jerspersen var gift med en Bang. LenkeDa er det nok som en heder til denne mannen at Andrea Wilhelmine har fått Jespersennavnet ?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om du søker i 1801-tellingen , finner du en hel del Bang-slekt i Drammen. LenkeDet er også en Thomas Bang d. eldre.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Legger inn samme vielse fra kirkebok, Strømsø . 1800 , 23 jun.LenkeDet finnes da en rekke feilopplysninger på Fam.s. om denne vielse.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Har hurtiglest lenken, noen små kommentarer 'hulter i bulter'. 'Hederen' i (10) gjelder nok Hans Jespersen far, Jesper Jespersen i Danmark gift med Thomas eldre søster (hans tredje ekteskap) - Jesper Jespersen døde i Viborg 29.03.1829. Hans Jespersen giftet seg året før i Christiania med Carlone Charlotte Pihl, datter av den avsatte kapellan til Vor Frelser i Christiania, Ole Pihl. Hva menes med Thomas Bang d.e. i (12)?Magdalene Catrine Neumann dør 21,11,1889 og begraves 28.11 (Strømsøe). Thomas Bang dør 12.05.1860 samme sted, begraves 18.05.Foreldrenes fødsel/dåp har dere fått med såvidt jeg ser, så også vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Til Geir! Jeg burde nok langt inn lenke til 1801-folketelling i Drammen med den jag kaller Thomas Bang d. e. :-). LenkeVet ikke om dette er en forfader til Thomas Bang 9 år ,sønn av Hans Bang? Kan hende dette er en feil i farten fra min side:Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Da er jeg med (du har forsåvidt Thomas Bang den aller eldste som begraves i Bragernes 3. januar 1720 - i alle fall den eldste jeg kjenner med dette navnet i Bragernes/Strømsøe), men Thomas Bang er født i København i 1738.Om Hans Bang er beslektet med konsumpsjonskasserer Thomas Bang vet jeg ikke, navnene til Thomas Bangs barn er ingen positiv indikasjon uten at det behøver å bety all verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn vielsen til Tomas Bang og Anne Cathrine Schvenche fra kirkebok Bargernes Mini. 1783 her: LenkeVet ikke noe om denne Tomas, bortsett fra at han er svært mye eldre enn hustu , i følge folketellingen 1801?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan det være denne Thomas Bang som du Geir mener ble f. i København? LenkeKan han være identisk med mannen som gifter seg i Bragernes 1783?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.