Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Lillian Nilsen

[#69960] Finnes det sjømannslister fra 1831-32 ?

Recommended Posts

Guest Lillian Nilsen

Min tippoldemor Barbara Cornelia Corneliusdatt ble født utenfor ekteskap. Hun var døpt i Nykirken 8/7-1832. Moren pige Barbara Johnsen bodde i 3 rode 69. Jeg har funnet hennes slekt. Hun var født på Lid i Bergsdalen.Faren var søfarende Cornelius Henrichsen. Han finner jeg ikke. En av fadderene til tippoldemor var Elling Henrichsen. Jeg har funnet en Elling Henrichsen som døde 16/04-1897. Han var født i Molde 1/1-1801.Mitt spørsmål er om det finnes sjømannslister fra 1831-32?Vennlig hilsen Lillian

Guest Yngve Nedrebø

Det finnes både mannskapslister, d.v.s. oversikt over hvem som var mønstret for den enkelte tur, og det finnes manntallslister, som forteller om menn fra fødsel og opp til høy alder som var hjemmehørende i de ulike rodene i Bergen. I tillegg finnes det hovedruller (menn som kan brukes i aktive militærtjeneste), ekstraruller (for menn som ikke lenger var i aktiv alder), og ungdomsruller. Alle disse er ordnet etter rode.

Guest Lillian Nilsen

Hei og takk for svar. Kan jeg ta meg en tur på Statsarkivet og leite i listene der etter tipptippoldefar? Vennlig hilsen Lillian

Guest Lillian Nilsen

Hei og takk for svar. Kan jeg ta meg en tur på Statsarkivet og leite i listene der etter tipptippoldefar? Vennlig hilsen Lillian

Guest Yngve Nedrebø

Du er selvsagt velkommen!Lesesalen er åpen mandag-fredag kl. 9-15.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.